Gå till innehåll

ASUS RT-AC3200


Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
On ‎2016‎-‎06‎-‎27 at 15:09, Venoms sade:

Jag köpte en sådan här  ASUS RT-AC3200 nu när min gamla dir-655 gick till de sälla jaktmarkerna... 

Är det någon som vill dela erfarenheter om just denna modell?

Jag är i stånd att byta upp mig till en nyare Asus router. Har kikat på denna, så jag undrar om du har hunnit testa t.ex. vilken WiFi hastighet den levererar?


ASUS RT-AC88U och ASUS AC5300 är andra alternativ. Särskilt AC88U som har 8 Lan portar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det jag tycker är bra är just tri- band. Då får man möjligheten att t.ex låsa ett band till sitt företag.. om man har det, eller till telefoner och ett annat band till spel gäster etc.. som man tycker.

Asus har även appar som man kan styra routern med. Jag har en NAS och en extern disk som jag kommer åt väldigt smidigt via nämnda app (aiCloud).

Jag har inte testat hastigheter än.. i mitt fall får vi fiber indraget i huset inom ett år så det var nog mer en planering för framtiden då den gamla dog..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Venoms sade:

Asus har även appar som man kan styra routern med. Jag har en NAS och en extern disk som jag kommer åt väldigt smidigt via nämnda app (aiCloud).

Är det en app för Android?
I så fall måste jag kolla om den funkar för min nuvarande router, RT-AC87U.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...