CGD Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 På en hårddisk har jag gett enbart mig själv åtkomst. Det har fungerat men efter det att jag från en backup backade hela mitt system en månad har det slutat att fungera. När jag öppnar katalogen kommer jag åt de filer som ligger direkt under katalogen men alla de filer som ligger i andra kataloger kommer jag inte åt. Jag har gått in och gett mig själ tillstånd till hela katalogen men den vill inte ta emot det. När jag öppnar varje fil för sig så kan jag under säkerhet se att jag inte finns med. Här kan jag dock ändra tillstånden så att jag kommer åt filerna. Men vilket jobb. Så varför kan jag inte ändra för hela katalogen på en gång? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Har du satt dig själv som ägare till filerna och mapparna? Har du kommit ihåg att bocka för att inställningsändringen du gör ska gälla för alla underliggande mappar och filer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted September 4, 2016 Author Share Posted September 4, 2016 Ja på bägge frågorna. Ska flytta hela katalogen till en annan disk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts