Gå till innehåll

Stor bild i FF ??


Salle

Recommended Posts

I den här tråden försöker dom lösa samma problem och på liknande sätt. Kanske att du hittr något annat där som funkar bättre än våra förslag, men jag tror nog att Venoms har rätt, det är en inställning som kanske inte ens ligger i foxen som ställer till det.

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.ph...t=images+resize

Varför inte bokmärket funkar förstår jag inte, det måste vara något med att du inte tillåter att storleksändra bilder. Kanske det kan vara något skumt i webbsidekodningen också som hindrar resize. Jag skall installera bokmärket och kolla lite hur det funkar på olika sidor, men just nu hinner jag nog inte, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Enliten detalj bara...

Om du har 1024 x 768 finns risk för scrollning på majorgeeks, jag testade och fick scrolla där.

Jag använder 1280 x 1024 och allt är perfekt. Om du inte kan öka storleken kanske du får se dig om efter en uppdaterad drivrutin till grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ang.temat kör jag Windows xp .

Skärmupplösningen är på 1024 x 768 ,men det funkar hur bra som helst med IE6

Kan ej öka till 1280x 1024,då blir det jättekonstigt.

När jag tog bort FF körde Ccleaner efteråt o sen återinstallerade det,men alla mina inställningar jag hade gjort behöll han efter ominstallationen, jag raderade inte i Applikation Data o inte heller  med Clean Boot.

Jag har inga andra Mozilla program installerade.

Hoppas jag svarade på dina frågor.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag raderade inte i Applikation Data o inte heller  med Clean Boot.

Du missförstod säkert, du bör göra dessa åtgärder.

Ie och ff hämtar inte websidor på samma sätt utan det är skillnad i kodningen för att det ska bli bra.

Antagligen är majorgeeks tillverkad för ie6 och inte för ff.

Och en liten parantes...du bör göra det vi ber dig om, för att vi ska kunna hjälpa till, annars är det slöseri med tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På www.msn.se så funkar bokmärket, men det finns en stor flashanimation till höger som, givetvis , inte minskas. Den är ju bara reklam så det funkar ju bra att stoppa den mha tilägget Adblock.

Annars är det som Venoms säger, kodningen för sidorna är anpassad för IE och följer inte standard och funkar därför inte riktigt på samma sätt i firefox och opera. Om man har tillräcklig hög upplösning på skärmen så märks det dock inte i dessa fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Då så !  Så vitt jag förstår nu , så är det inte så himla konstigt att det ser ut som det gör nu för mig, att vissa o förhoppningsvis få webbsidor inte är  anpassade efter FF eller Opera .

Jag skall nu en gång för alla testa att radera bort FF enligt anvisningar o återinstallera det på nytt, blir det inte bättre då får det duga som det är.

Som sagt var, det är några få sidor som visas på det viset, jag får växla mellan FF och IE.

Vi hörs senare .

MVH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen !

Nu har jag gjort precis enligt din/era beskrivning, körde , Ccleaner, tog bort katalogen i application data och Clean boot. Problemet kvarstår, det är bara att försöka nonchalera det och köra vidare.

Jag tackar verkligen o bugar för den värdefulla hjälpen jag fick av er.

Vi hörs !

MVH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag få exakt lika bild om upplösningen är 1024 x 768 i webläsaren och det beror på att kodningen är gjord sådan på msn.se.

Vilken dpi använder du, standard är 96 dpi?

H-klick skrivbordet -> egenskaper -> Inställningar -> Avancerat -> Bildskärms egenskaper (kan stå lite olika beroende på drivrutinstillverkare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...