Gå till innehåll

BRÅTTOM_Med bifogad bild följde hela utforskaren till extern webbsida


VladAr

Recommended Posts

Hej forumet,

Skickade igår, 2 maj, en felanmälan med bifogad bild på felet till min hyresvärd. När jag kollade bildbilagan dök hela Utforskaren upp med sitt innehåll !

Måste stoppa hyresvärdens personal att rota i mina dokument och övrigt innehåll de nu har öppet tillträde till.

På hyresvärdens webbsida finns inga möjligheter att radera bort ärendet eller bilagan.

Vad kan jag göra?

Är det senaste två uppdateringar med KB3150513 som har orsakat detta?

Ska jag avinstallera dem?  

Tacksam för omgående svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, gsb sade:

Förklara hur en bild ger åtkomst till din dator?

 

Efter att jag loggat in på hyresvärdens webbsida och därefter gick in på det av mig senast inskickade serviceärendet och öppnade min bildbilaga dök bilden upp med hela Utforskarens innehåll [från Quick access via Desktop, Downloads, Documents, Pictures, This PC, Music, Pictures, Videos till Windows (C:)]. Samtliga kunde öppnas och innehållet läsas. Rubbet.

Inte nog med det. När jag kollade samma länk för att "bifoga foto/dokument som visar ärendet" i mina tidigare, nu avslutade, ärenden hände samma sak. Trots att jag aldrig bifogat någon bild med dessa ärenden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, gsb sade:

Ring dom och förklara problemet?

Ja. De kollade i min serviceanmälan och sa att de ser endast bilden.

Jag tittade igen hos mig. Samma elände som från början. Förklara det den som kan.

Tömde Utforskaren på innehåll (till USB) för säkerhets skull.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske öppnar bilden i ett program som har åtkomst till filerna i din dator medan hyresvärden öppnar bilden i ett program som inte kan komma åt filer i din dator utan i deras dator.

4 timmar sedan, VladAr sade:

Inte nog med det. När jag kollade samma länk för att "bifoga foto/dokument som visar ärendet" i mina tidigare, nu avslutade, ärenden hände samma sak. Trots att jag aldrig bifogat någon bild med dessa ärenden.

Ja, det är ju meningen att du ska kunna bifoga (ladda upp) dokument som finns i din dator och då måste du ju se filerna. När andra klickar på samma länk får de möjlighet att se dokument som finns i deras egna datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Cecilia sade:

Du kanske öppnar bilden i ett program som har åtkomst till filerna i din dator medan hyresvärden öppnar bilden i ett program som inte kan komma åt filer i din dator utan i deras dator.

Ja, det är ju meningen att du ska kunna bifoga (ladda upp) dokument som finns i din dator och då måste du ju se filerna. När andra klickar på samma länk får de möjlighet att se dokument som finns i deras egna datorer.

Öppnar som alltid och alltid med rätt utfall. Här ett exempel på bifogat klipp på hur min bildbilaga ser ut när jag öppnar den hos hyresvärden. Icke är det bild på en toastol. Vid första kollen, öppnat med Edge, syntes toabilden istället för IE-filrappakaljan du ser här och som dök upp efter att jag öppnat med IE. Något är helt galet och jag hoppades att någon datakunnig forummedlem kunde hjälpa mig med lösningen på problemet.590a2e5b23908_Minbifogadbildptoanphyresvrdenswebbsida..thumb.JPG.febd8a39839fed3918f310ee146da44b.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppfattade tidigare att den där dialogrutan dyker upp när du klickar på "Lägg gärna till..." och den ska man klicka på när man ska lägga till något och då ska innehållet i ens dator visas så man kan välja det man vill lägga till.

"Lägg gärna till..." är förstås inte till för att se tidigare uppladdade bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Cecilia sade:

Jag uppfattade tidigare att den där dialogrutan dyker upp när du klickar på "Lägg gärna till..." och den ska man klicka på när man ska lägga till något och då ska innehållet i ens dator visas så man kan välja det man vill lägga till.

"Lägg gärna till..." är förstås inte till för att se tidigare uppladdade bilder.

Har nyss varit inne på "Mina sidor" på hyresvärdens webbsida. Klickade på "Lägg gärna till..." och fick inte se min bifogade bild utan hela min File Explorer blottad och interaktiv (se bilden nedan). Samma sak hände när jag klickade på gamla / avslutade ärendenas knappar för "Lägg gärna till...". Lyckligtvis ser inte hyresvärdens personal vad jag ser. Hur förklarar Cecilia detta? Efter två senaste uppdateringar med KB3150513 slutade högerklick med bl.a. "copy+paste" att fungera. Har "spökande" av File Explorer att göra med dessa uppdateringar också?   590b1f8b4f218_Klipp4maj.thumb.JPG.635b45de1db1ebd09acc61f07d649143.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2 timmar sedan, Cecilia sade:

Det beter sig ju precis som det ska. Hur ska du kunna lägga till ett foto eller ett dokument om du inte ser vilka filer du har i datorn?

Ja, du har rätt ! Vad som snurrade till det för mig är att varje gång jag klickar på "Lägg gärna till..." så vill den bara ta emot en bilaga utan att visa befintliga. Vad jag vill är att se bilagan jag lagt in. Har du någon idé om hur klara det i detta fallet? 

Redigerad av VladAr
Fel formulering.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju helt på hur webbplatsen är konstruerad. Gissningsvis behöver du vara inloggad med samma info som när du skapade ärendet, eller så kanske det inte går efter att hyresvärden etc tagit emot ärendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Cecilia sade:

Det beror ju helt på hur webbplatsen är konstruerad. Gissningsvis behöver du vara inloggad med samma info som när du skapade ärendet, eller så kanske det inte går efter att hyresvärden etc tagit emot ärendet.

Tror mest på den sista halvan i meningen ("eller så..."). Ska kolla med deras support om jag lyckas få kontakt med dem. Tackar hjärtligt för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...