Jump to content

1703.15063.296 och vidare ?


göte

Recommended Posts

14 timmar sedan, Hanseg sade:

Du kanske ska prova att rensa windows Update cachen här är en länk hur man gör  https://websetnet.com/sv/how-to-clear-windows-update-cache-in-windows-10/

prova det se om det hjälper

HANS

Har testat detta men tyvärr så är felet kvar. Får följande felmeddelande:

"Vi kunde inte slutföra uppdateringarna - Ändringarna ångras"

Kan det möjligen vara något fel på KB4022725?

Andra uppdateringar som Office går igenom utan problem

Link to comment
Share on other sites

Du är inte ensam om problemet i alla fall:https://www.tenforums.com/windows-updates-activation/86824-kb4022725-install-fail.html

Men eftersom en ominstallation av Windows hjälpte den ena personen beror det nog på något annat program i datorn. Om du har installerat något antivirusprogram eller liknande kan du pröva med att inaktivera det först.

Link to comment
Share on other sites

Tänkte inte göra en ominstallation nu, bara för att en uppdatering inte fungerar, får vänta till hösten.

Kan ju köra vidare med den befintliga versionen tills vidare.

har testat med Norton avstängt utan resultat och har inte installerat något annat sedan förra uppdateringen

Edited by göte
Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, göte sade:

Har testat detta men tyvärr så är felet kvar. Får följande felmeddelande:

"Vi kunde inte slutföra uppdateringarna - Ändringarna ångras"

Kan det möjligen vara något fel på KB4022725?

Andra uppdateringar som Office går igenom utan problem

En antagligen dum fråga, men har du laddat ner KB4022725  och testat att installera den nerladdade filen istället

 

HANS

Link to comment
Share on other sites

22 timmar sedan, Hanseg sade:

En antagligen dum fråga, men har du laddat ner KB4022725  och testat att installera den nerladdade filen istället

 

HANS

Har faktiskt testat att ladda ner från Microsoft Update Catalog och installerat men resultatet är tyvärr detsamma.

Installerade dock  bara den översta enligt bilden. Fel?

4022725.JPG

Edited by göte
Link to comment
Share on other sites

Jag tipsar om två sätt att komma runt problemet,

För det första kan du ladda hem och prova felsökaren: 

https://support.microsoft.com/en-us/instantanswers/512a5183-ffab-40c5-8a68-021e32467565/windows-update-troubleshooter

Om inte det fungerar kan du stänga av den uppdateringen genom att ladda hem och köra wushowhide som fungerar utmärkt även i version 1703:

https://support.microsoft.com/en-us/help/3073930/how-to-temporarily-prevent-a-driver-update-from-reinstalling-in-windows-10

Link to comment
Share on other sites

21 timmar sedan, lordshivaya sade:

Jag tipsar om två sätt att komma runt problemet,

För det första kan du ladda hem och prova felsökaren: 

https://support.microsoft.com/en-us/instantanswers/512a5183-ffab-40c5-8a68-021e32467565/windows-update-troubleshooter

Om inte det fungerar kan du stänga av den uppdateringen genom att ladda hem och köra wushowhide som fungerar utmärkt även i version 1703:

https://support.microsoft.com/en-us/help/3073930/how-to-temporarily-prevent-a-driver-update-from-reinstalling-in-windows-10

Felsökaren fungerar inte och drivrutinsuppdateringar har jag redan spärrar med 

”rundll32.exe” newdev.dll,DeviceInternetSettingUi 3

 

Lägger nog ner det här nu och avvaktar till hösten med en ren ominstallation.

Tack för ert engagemang 

/Göte

Link to comment
Share on other sites

43 minuter sedan, Cecilia sade:

Okej, kan ju också tänkas bero på Norton.

Alla tidigare uppdateringar har fungerat med Norton aktiverat - varför skulle inte denna funka.

OBS Norton är betalversionen.

har nu testat med Auto-Protect & brandväggen inaktiverade utan resultat.
har också chattat med Norton som bestämt hävdar att deras program inte blockerar några uppdateringar av Windows

Ska ringa Microsoft imorgon

 

Edited by göte
Link to comment
Share on other sites

Jag vet bara att många med uppdateringsproblem har blivit hjälpta av att avinstallera Norton. När uppdateringarna har gått in,  har de kunnat installera Norton igen och så har uppdateringarna fungerat igen (åtminstone ett tag).

Link to comment
Share on other sites

21 timmar sedan, Cecilia sade:

Jag vet bara att många med uppdateringsproblem har blivit hjälpta av att avinstallera Norton. När uppdateringarna har gått in,  har de kunnat installera Norton igen och så har uppdateringarna fungerat igen (åtminstone ett tag).

Hej Cecilia

Idag har jag trots allt följt ditt råd att totalt avinstallera Norton och därefter testat att uppdatera - Resultat är detsamma

Därefter installerade jag Norton igen & skannade hela systemet och testade igen - Resultat är detsamma

Därefter ringde jag Microsofts support och efter 1,5 timmars jobb via telefon och supportteknikerns styrning av min dator lyckades

vi uppgradera genom att ladda ner ett verktyg från Microsoft och sedan köra uppgraderingen - Så nu funkar det.

Tack för ditt engagemang och ha en trevlig midsommar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...