Gå till innehåll

Favoriterna i Edge


göte

Recommended Posts

I Edge finns ju favoriterna tillgängliga till höger och man kan också ”pinna” dom så
att dom ligger kvar. I IE kunde man ha dom till vänster och där låg dom kvar när man startade om IE.

I Edge måste man ”pinna” dom varje gång man startar Edge

Finns det någon inställning eller registerhack så att dom alltid finns ”pinnade”
till höger när man startar Edge

/Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Ett par följdfrågor här.

Hur säkerhetssparar man sina favoriter i Edge? I IE så fanns de automatiskt under C:\Users, men här finner jag dem inte alls. Sedan så undrar jag hur man sorterar om i sina favoriter? Skulle vilja ha upp dem i en stor ruta där man kan klicka o dra dem till varsom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sortera är lätt när man pinnat dom till höger på skrivbordet i Edge.
Bara att ta tag i en favorit så gråmarkeras den och sen kan du dra den dit du vill
Funkar både på enskilda favoriter & kataloger

Tyvärr måste man pinna dom varje gång man öppnar Edge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fann den lösningen. men om man drar favoriterna vidare till det som heter fältet favoriter, så hamnar alla favoriter i en egen list i överkant på fönstret, och de ligger kvar där tills man flyttar på dem. Och enda sättet att spara dem är via en säkerhetskopia till ett html dokument. Men ännu har jag inte klurat ut hur man får syn på dem under Users/användare i mina dokument... För där finns klart och tydligt en flik där som heter favoriter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Starting with   Windows 10 Insider Preview build 10565   and Windows 10 TH2 version 10511 build 10568, your favorites and favorites bar in Microsoft Edge are now stored in an ESE database file in the DataStore folder at the location below.


%LocalAppData%\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\DataStore

https://www.tenforums.com/tutorials/7256-backup-restore-microsoft-edge-favorites-windows-10-a.html
Som handlar om hur man säkerhetskopierar favoriterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, bonusvita sade:

Och enda sättet att spara dem är via en säkerhetskopia till ett html dokument. Men ännu har jag inte klurat ut hur man får syn på dem under Users/användare i mina dokument... För där finns klart och tydligt en flik där som heter favoriter.

Du har dom ju alltid i Edge där du kan sortera dom i olika kataloger. Att spara dom som du vill gäller ju bara när man byter dator eller gör en clean install och då kan du använda Cecilias tips om du är inloggad med ett lokalt konto. Loggar du emellertid  in med ett Microsoftkonto finns dom ju där efter en ominstallation. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...