Gå till innehåll

Jag är inte nöjd med YouTube!


Recommended Posts

Det har kommit en stor uppdatering på YouTube. Det är ganska stor skillnad mot tidigare. Och det är mycket användarovänligt.

Jag lyssnar mycket på äldre jazz och swingmusik. Det finns en hel del på YouTube. Det som jag tycker mycket om låter jag ligga kvar i historiken, ungefär som att spara det automatiskt. Men så finns det sådant som jag inte bryr mig om att spara. Förr var det jätteenkelt att markera dom som man inte ville spara så var dom borta ur historiken. (Jag är alltså inloggad på YouTube och Google)

Nu är det för det första väldigt svårt att hitta historiken och att hitta markeringen och för det andra att RADERA är ännu svårare. Den ligger på något konstigt ologiskt ställe. När man väl är där markerar man ett kryss och den titeln på videon man inte vill spara ersätts av en text att videon är raderad ur historiken bla bla bla.

Så f*n heller! Öppnar jag historiken närsomhelst så ligger dom raderade titlarna där i alla fall. Och det läggs bara till varenda skräpvideo man vill ha bort. Det måste ju bli fullt i någon server någonstans till slut?

Nu vet jag att YouTube har en KONTAKTA OSS, men det gäller i första han frågor om Copyright och liknande. Dom har också en frågelåda om lite mer allmänna frågor. Den är på engelska. Och man kommer bara dit genom att skriva något. Det går tydligen inte att kolla om någon har frågat om något liknande. Jag är inte 100% på engelska och dataspråk. Därför känner jag stort missnöje med "nya" YouTube.

Är det någon här som möjligen känner till någon hållbar och bestående metod att radera enstaka videor ur historiken på "nya" YouTube?

Det finns tydligen kommandon för att radera en hel dag eller en hel vecka o.s.v. Men det är inte det jag är ute efter. Jag vill kunna radera enstaka videor.

Redigerad av -64
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Märkliga saker händer ibland. Jag hade nästa givit upp och försökte godta att YouTube hade ändrat karaktär radikalt och blivit värsta användarovänliga smörjan. Det gick inte att manövrera som man önskade enligt gamla rutiner och det gick inte att radera det man ville bli av med.

Men så helt plötsligt när jag öppnade YouTube nu för någon halvtimma sedan (6 maj) så var allt som förr! Alltså som för några veckor sedan. Jag kunde rensa ur massor av oönskat, en hel del skräp bl.a. Jag har varit inloggad hela tiden så det är inget sådant som har orsakat att allt var som nytt för mig. Och mina gamla lagrade "musikskatter" finns kvar.

Jag pustar ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...