_.M Posted May 25, 2022 Posted May 25, 2022 Någon som provat köra Android appar på Windows 11? Läste att android butikens appar bara är tillgänglig i USA, men borde väl gå att sido-ladda appar? Någon som provat? Quote
Mikael63 Posted May 26, 2022 Posted May 26, 2022 Nu har jag inte Windows 11 och är inte heller intresserad av den men nyfiken på just detta med Androidappar. Hur är det tänkt att fungera egentligen? Körs de direkt i Windowsmiljön? Eller är det egentligen fråga om en virtuell miljö, som Qemu, Virtualbox, VMware, Hyper-V osv? Jag har Android x86 installerad i en virtuell miljö, Qemu. Jag känner till åtminstone en app som jag gladeligen skulle vilja köra i "native" Windows. (Eller, jo.. det är en app som jag använde för länge sedan och jag har hittat en fullvärdig ersättare som jag hanterar via webbläsaren, men .. ändå..) Quote
Cecilia Posted May 26, 2022 Posted May 26, 2022 3 timmar sedan, Mikael63 sade: Eller är det egentligen fråga om en virtuell miljö, som Qemu, Virtualbox, VMware, Hyper-V osv? Det verkar så: Citat Windows Subsystem for Android utilizes a virtual machine (VM) which provides compatibility with the AOSP framework and devices like keyboards, mice, touch, pen, etc. https://docs.microsoft.com/en-us/windows/android/wsa/ Det verkar inte heller så att vilken app som helst fungerar utan bara sådana där utvecklaren har utfört vissa steg. 1 Quote
Recommended Posts