MorganKane Posted June 19, 2022 Posted June 19, 2022 Upptäckte i dag, att om jag spelar musik på laptopen med win 11, så stannar musiken efter 4-5 sekunder om jag lämnar den, eller vänder den bort från mig. När jag vänder den tillbaka, eller jag återvänder foran den, startar musiken igen efter ca 2 sekunder. Hur nekar jag den att sluta spela musik???? Quote
_.M Posted June 19, 2022 Posted June 19, 2022 Den slutar spela om du inte sitter framför den? Verkar konstigt, vilket program använder du för musiklyssnande? Spotify? Vet du om du har ställt in datorn på att gå ned i strömsparläge efter en tids inaktivitet? Quote
MorganKane Posted June 19, 2022 Author Posted June 19, 2022 Hej. Jag har försökt med widows egen spelare och nu VLC, men det är det samma. 5 sek efter att jag rör mig bort från skärmen stannar musiken, och direkt när jag kommer framför skärmen startar den igen. Har justerat vad jag kan hitta, för att undvika att den stänger ner. Strömspar och skärmsläckare 10 minuter. försökte blockera kameralinsen, har inaktiverat kameran, men inget hjälper. HUR vet den att jag står/sitter framför skärmen? Lenovo laptop nyligen inköpt med win11. Quote
MorganKane Posted June 19, 2022 Author Posted June 19, 2022 Hittade problemet. Lenovo Vantage. Justering. Beröringsfri videouppspelning Videon pausas när du lämnar datorn och återupptas när du är tillbaka. Vid att slå av denna funktionen, fortsätter den att spela 1 1 Quote
Cecilia Posted June 19, 2022 Posted June 19, 2022 Framgår det på vilket sätt den vet att du lämnar och kommer tillbaks? Quote
Recommended Posts