Gå till innehåll

Problem med att uppgradera till Windows 11 Pro från Home


Hanseg

Recommended Posts

Jag har köpt en ny acer aspire 5515-56 med Windows 11 home, som jag vill uppdatera till Windows 11Pro, så får jag problem 11  när jag startar installationen,

när jag kommer fönstret där msn ksn stt stt formatera och eller skapa nya parttioner, eller bar gå vidare, där hittar datorn ingen installation,

och jag vet att home versionen är installerad på min dator, hsr startat om installtionen flera gånger,men kommer bara till sammapunkt och där är det stopp.

någon som vet det kan handla om

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du köpt Windows 11 Pro till din nyinköpta dator med Windows 11 Home behöver du inte installera om datorn.

Starta datorn som vanligt så Windows 11 körs.

Öppna Inställningar och gå till Aktivera. Där kan du välja att byta licensnyckel eller Uppgradera. 
Antingen väljer du att byta nyckel eller Uppgradera och där utföra det som behövs.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset,jag hade glömt den möjligheten, men tyvärr så hjälper det inte eftersom jag eftersom jag inte kan logga in på datorn, efter ett garantibyte av moderkortet, så den är inlämnad igen,för fortsättning på det jobbet

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...