Gå till innehåll

Musiktråd :-)


Hanna O

Recommended Posts

Posta en skärmdump med en låt som du gillar och för att slipa till det ännu en aning ska du dessutom kunna berätta något om låten som du har valt. Det kan vara ett speciellt minne som du har med låten eller om du känner till ursprunget om låten eller artisten. Publicera också året när den kom.Jag börjar:

Den här mannen har gjort sig känd för att inte vara rädd för att tala om vad han tycker. Här säger han sitt om skvallerpressen och den här låten finns med på ”35-åringen” från 1989:
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ett pojkband som består av tre killar och kommer från vår rödvita granne Danmark. Här kommer debutsingeln. 

 

Redigerad av Hanna O
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första consert var på grönan 1974.. Kiss Firehouse tour. Jag har inte hittat den någonstans än på en rysk sida.. och vill inte länka dit så det får bli grönan 1976 istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Detta MH_ är något min pappa höll på med sedan tidigt 50-tal. Han spelade bas med i stort sett alla av de svenska storheterna från 60 och framåt enda till ungefär ett år innan han drog vidare till .. ja, någonstans. Han har även spelat med Ella Fitzgerald ett par gånger hon besökte Sverige.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt. Jag tror faktiskt att min farsa skulle ha blivit rätt starstruck om han sett Ella.

Själv tutade jag trumpet i musikskolan på 70-talet och det fanns bara en hjälte 🙂gjorde mig av med trumpeten när jag fick tag på en elgitarr. Men Louis är alltid Louis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

I oktober 2017 postade vinylsamlaren denna youtubevideo i Eforums musiktråd startad av Skorpion76. Efter ett tag slutade tyvärr videon att vara tillgänglig. Nu har den emellertid återkommit på YouTube så nu kan man återigen njuta av The Kinks "Tio I Topp" hit från juni 1966 i vintermörkret.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...