Gå till innehåll

Appar som slutat fungera efter programuppdatering?


Mikael63
Gå till lösning Löst av Mikael63,

Recommended Posts

Flera appar som kraschar eller inte fungerar som de ska efter en nylig uppdatering av systemmjukvaran på en Samsung S21.

Någon fler med liknande erfarenhet?
Inte så mycket att göra något åt antar jag men det skulle kännas lite bättre om jag inte är ensam om problemen. Kanske kommer då snart ytterligare uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. jag hade en väderapp som heter Snowstorm. Den var super enda tills yr.no ändrade sin programvara. Snowstorm visade en vecka på en rad som widget i telefonen om det är det man önskade. För mig var den helt super innan deras uppdatering vilket gjorde att utvecklaren inte längre hade tillgång till .apk som var nödvändig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Jag kanske drog lite förhastade slutsatser..

Det började med att appen för Protonmail kraschade gång på gång.
Sedan "gick någonting fel" upprepade gånger i Amazon-appen.
Appen Danale visade att kameran var offline.
FanLamp kunde inte längre kontrollera min taklampa/-fläkt.

När jag kollade på just FanLamp i surfplattan, som inte fått denna systemuppdatering, fungerade den inte där heller. Började undersöka behörigheter och behörigheten "Visa överst" var inaktiv. Efter att ha aktiverat den i både surfplattan och mobilen fungerar åter appen i dessa.

Danale visar en uppkopplad kamera, Amazon & Protonmail fungerar.

Eftersom GW har lärt oss att hata slumpen så trodde jag givetvis att det fanns ett samband :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del så är det bara en apputvecklare som ska tänka lite. Jag skulle utan att tveka en sekund betala en slant för den appen.

Kul att du hittade lösningen på ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...