Gå till innehåll

Försvunna filer


candela
Gå till lösning Löst av candela,

Recommended Posts

Hej alla vänner i forumet!

Har sparat några Word och Execel filer på skrivbordet med aktuella noteringar.

I dag är dessa försvunna och jag kan inte finna dem. Finns inte heller under användare/dokument osv.

Finns det någon möjlighet att återvinna dessa?

Mvh

Candela

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju lite på vad som orsakade att dom försvann. Dom borde inte bara försvinna. Har du kollat i Papperskorgen?

Har du OneDrive igång? Jag har sett att OneDrive ibland försöker synka filer på skrivbordet så har du kollat på OneDrive för att se om filerna finns där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minutes ago, candela said:

Har kollat One Drive, papperskorgen, Execel och Word filer. Har tyvärr inte sparat på extern HD eller USB-minne.

/candela

När du kollade i Word och Excel, fanns filerna i senast öppnade filer listan? Om inte, finns det chans att du drömt att du jobbat med filerna?

Annars får vi kanske ta i ordentligt och prova ett undelete-verktyg. Enligt denna artikel så har Microsoft ett eget undelete-verktyg nu för tiden och det finns tillgängligt i Microsoft Store. Men jag har inte provat det själv.
https://www.pcgamer.com/microsoft-quietly-released-its-own-undelete-utility-for-windows-10/

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag öppnar Excel kommer jag till lista "senaste". Där har jag tagit bort från "lista". Därmed förmodar jag att det har resulterat i att filen/filerna fursvunnit.

Har försökt finna dem i för mig tänkbara mappar men utan resultat.

Tack för att du vill hjälpa mig.

Mvh

Candela

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...