Gå till innehåll

Virus går inte att ta bort


Recommended Posts

Ja hej, det blir lite vagt det här.

Jag brukar ändra tiden som går innan skärmen släcks ner. Den kortaste tiden är då 1 minut och den längre 15 minuter. Det här har fungerat bra under ett bra tag men så plötsligt slutade skärmen att släckas ner. Varken på den korta eller långa tiden.
Men så såg jag att Windows Defender hade fått en röd prick och en text varnade för två allvarliga virus som dessutom var igång och gav någon annan kontroll över datorn. Men Defender kunde inte ta bort eller sätta dem i karantän så varningen försvann inte. Nu var jag ju så dum så jag skrev inte upp vad virusen hette men jag tror att de låg på C disken. Jag tyckte det var dåligt markerat var exakt dessa två filer låg. Det markerades aldrig C disken men den ena låg under System och så vidare ner i strukturen någonstans. Var den andra filen låg kommer jag inte ihåg alls.
På C disken har jag samlat Windows och alla program. På D sedan kommer då mina dokument och här lägger vissa program upp en katalog som då innehåller de resultat som programmen lämnar ifrån sig. Dock inte alla program.
Kan det vara dessa virus som då också orsakar att skärmsläckaren inte fungerade? För övrigt märkte jag inget konstigt med datorn.
Eftersom Defender inte kunde rå på de två virusfilerna tog jag till min systembackupp och la in den.
Jag har rätt mycket mest skräp som jag samlar på , för att det är så lätt, men tycker ni att jag ska låta Defender köra igenom alla diskar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...