Gå till innehåll

Alternativ till appen Danale sökes


Mikael63
Gå till lösning Löst av Cecilia,

Recommended Posts

För några år sedan skaffade jag mig en ip-kamera. en usel sådan får man väl säga..
Det är en Creative LIVE!CAM IP SmartHD (Jo, samma Creative som ljudkort mm.)

Till den tycks det endast vara appen Danale som fungerar och så långt kan det ju vara okej men nu har den appen börjat krascha så snart det sker en sk. "motion detection". Troligen efter någon uppdatering eftersom samma fel började att uppträda både på min Samsungmobil och Samsung surfplatta. Ominstallation av appen hjälper ej.

Den har inget webbgränssnitt som medger att man skulle kunna ansluta genom att ange adressen.

Söker då en annan app än Danale (Android) eller någon mjukvara för Linux då jag skulle kunna nyttja Raspberry Pi för detta.

Jag har i flera omgångar testat "alla" gratisappar men ingen tycks hitta just denna kamera. Jag kan tänka mig en betal-app bara jag kan köra en trial så att jag vet att den fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Inte direkt vad du frågar efter men det går att rapportera problem till Danale, längst ner på sidan https://intl.danale.com/support.

Om avinstallationen inte tog bort alla data,:

Citat

Clearing the Danale app's data restores the app to its default settings and clears all stored app data. This includes settings like parental controls, account login, etc. Follow steps below:

  1. From the device's home screen, tap the Menu button on your device.
  2. Select Settings.
  3. Select Apps.
  4. Locate the Danale app from your list of apps. Click on it.
  5. Select Storage.
  6. At the bottom of the screen, Select "Clear Data" option. This Clears both data and cache.
  7. Relaunch the Danale app.

https://justuseapp.com/en/app/648733750/danale/problems#android-fix

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...