CGD Posted January 3, 2023 Posted January 3, 2023 Jag fick ett erbjudande från Disney+ i 12 månader för enbart 2 Kr. Det lät ju bra så jag fyllde i allt innan jag kom på att det kanske var för bra för att komma från Disney. Vad tror ni? Quote
Cecilia Posted January 3, 2023 Posted January 3, 2023 På vilket sätt fick du erbjudandet och vad var anledningen till att du fick det? På vilken webbsida finns formuläret? Quote
CGD Posted January 3, 2023 Author Posted January 3, 2023 Ringde Disney och det här var naturligtvis inte sant. Ringde även banken som tog tag i det och utförde nödvändiga åtgärder. Men, hur kunde jag låta mig bli så lurad speciellt eftersom jag nästan aldrig tittar på sådan TV. Jag fick ett mejl med erbjudandet och en stor knapp för att aktivera tjänsten. Så jag skrev ju in namn kortnummer. jag fick även starta bankID men det kunde jag sedan se att det var banken som krävde verifikation på 2 Kr. Mejlet kom från reply@dvefczhakw.site och det var precis på slutet som jag märkte detta och bara stängde ner hela anmälnings sidan. 2 1 Quote
CGD Posted March 3, 2023 Author Posted March 3, 2023 Det här "Disney" erbjudandet har återkommit vid ett antal tillfällen men då alltid med en annan mejladress som avsändare. Jag måste erkänna att jag brukar undra hur lätt folk blir lurade men nu fick jag själv smaka på att det bara kravs en kort stunds avslappning och de riktiga tankarna på annat för att man ska trilla dit. Så det enda jag kan säga är, Se upp!! 1 Quote
reppson Posted July 23, 2023 Posted July 23, 2023 Det är ju självklart en bluff fattas bara annat. Smidigt sätt för bedragaren tömma ditt bankkonto 1 Quote
Recommended Posts