Gå till innehåll

Disney+


CGD

Recommended Posts

Jag fick ett erbjudande från Disney+ i 12 månader för enbart 2 Kr.
Det lät ju bra så jag fyllde i allt innan jag kom på att det kanske var för bra för att komma från Disney. Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Disney och det här var naturligtvis inte sant. Ringde även banken som tog tag i det och utförde nödvändiga åtgärder.

Men, hur kunde jag låta mig bli så lurad speciellt eftersom jag nästan aldrig tittar på sådan TV.

Jag fick ett mejl med erbjudandet och en stor knapp för att aktivera tjänsten. Så jag skrev ju in namn kortnummer. jag fick även starta bankID men det kunde jag sedan se att det var banken som krävde verifikation på 2 Kr.

Mejlet kom från reply@dvefczhakw.site och det var precis på slutet som jag märkte detta och bara stängde ner hela anmälnings sidan. 

  • Like 2
  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Det här "Disney" erbjudandet har återkommit vid ett antal tillfällen men då alltid med en annan mejladress som avsändare.
Jag måste erkänna att jag brukar undra hur lätt folk blir lurade men nu fick jag själv smaka på att det bara kravs en kort stunds avslappning och de riktiga tankarna på annat för att man ska trilla dit.

Så det enda jag kan säga är, Se upp!!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...