Gå till innehåll

Enkel PDF-läsare ?


kiwi01
Gå till lösning Löst av Mikael63,

Recommended Posts

Kan ni rekommendera en PDF-läsare som är enkel och praktisk och som inte stör?

Min första var Adobe Acrobat för länge sedan, jag var väl nöjd som jag minns men av någon anledning ville jag testa något annat, har för mig att den kom från något företag som hade även antivirus. Men jag ledsnade lite på den skrikigt röda symbolen som påminde om ”förbjuden körriktning”.

Då ville jag absolut gå tillbaka till Adobe Reader, men trots att jag tyckte mig välja bort alla tillägg så kom den men en vidhängande ”verktygslåda”.
Den har jag haft i några år men är ur trött på de vidhängande attiraljerna som tar så mycket plats på skärmen och som jag inte är intresserad av.

Jag vill inte förvandla dokument till PDF eller signera dem eller något annat.
Det enda som intresserar mig är att öppna filen och läsa den, eventuellt ge den en titel för att sedan sparas i min gula dokumentmapp I den här datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kiwi01s webbläsare avgöra nog saken, om hen trivs med den lösningen. Enklaste enkla PDF-läsare som fungerar problemfritt är nog som det redan har skrivits ändå Sumatra PDF.

Det frestade att skriva Foxit PDF Reader, men den är på samma nivå som Adobe Reader och det efterlystes något enkelt.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, kiwi01 sade:

När det gäller mobilen, en android, så har jag för egen del än så länge inte haft något behov av att där installera någon PDF-läsare.

PDF-filer går att läsa alldeles utmärkt. Och jag slipper ytterligare en app i mobilen.

Redigerad av Thirteen
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha valt att öppna med Sumatra 3 gången finns nu en ny öppna-rad längst upp på menyn markerat med Sumatra-loggan.
Bra att ha när man har riktigt bråttom! 😄

 

Tycker att Sumatra verkar motsvara mina förhoppningar, så det lär det bli.


Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...