Gå till innehåll

Pålitligt fabrikat adapterkablar?


Recommended Posts

Skaffade en sån här hos Amazon

image.png.7ae21c92e60ac3a1cf5b3170335ff6b4.png

Den känns väldigt gedigen och sitter bra i telefonen. Dock har den en liten kontaktyta mot 3,5 mm proppen. Detta innebär att det glappar/knastrar i min ände och det ger, av någon anledning, ett eko hos den jag pratar med. Kostnaden på ca 110 kr kanske avspeglar kvaliteten. Tilläggas kanske att 3,5 mm proppen (kablaget) också är av billig modell men samma kablage används även till headsetet och till datorn (Teams) och där är det aldrig problem av detta slag. Nu vill jag skaffa bättre kvalitet. Att ta en dyr på Amazon behöver ju långt ifrån betyda att den är bra.

Har kollat Kjell som säljer två olika Linocell och det är väl Kjells eget (budget?)märke? De säljer även fabrikat Nedis. Är det bekant? De tycks ju saluföra allt möjligt och är kanske inte "stor" på just adaptrar? När det gäller kabel mm har Belkin varit ett sådant bra märke men det kanske inte är så längre (erfarenheter från förra årtusendet) och de tycks inte ha just en sådan adapter.

Vad är era erfarenheter av kablage/adaptrar vad gäller fabrikat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en sån adapter hos Kjell. Osäker på märke men säkerligen den billiga. Upplever att den fungerade fint. Enda nackdelen är nog att den var väldigt enkel att slarva bort. 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Clas & Kjell m.fl. som har fysiska butiker behöver ju "fronta" sina kunder på ett annat sätt och har förhoppningsvis kollat upp att det är bra grejor de säljer. Dock behöver de (med) vara konkurrenskraftiga och hålla låga priser vilket då...

Nu har jag beställt en motsvarande Deltaco som jag tycker är bra vad gäller pris/prestanda. Återstår att se dock.

Billiga prylar behöver inte vara dåliga. Min bästa USB-A <> Micro-USB som jag fortfarande använder är en från Biltema. Platt kabel med otroligt bra "fäste" i micro-änden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordningsfråga: Nej det var inte enbart den adaptern på bilden som var orsaken. Samma sak hände med den från Deltaco. Den som ringde mig sa att denna hörde sig själv och när jag vred lite på "proppen" blev det bra. Testade/verifierade detta sedan och hittade ett läge där det inte blir det fenomenet och limmade då ihop adapter med den andra kabeln. Något annat som ger eko för personen i andra änden är om jag har för hög volym i mina lurar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Thirteen sade:

Här är en kille som testar och mäter kablar och adaptrar https://www.youtube.com/watch?v=VD5yhULVJdo  https://www.allthingsoneplace.com/usb-cables Upptäckte honom i höstas när jag bytte mobil.

Där var det visserligen endast "laddkablar" men jag tog in tabellen i Excel och filtrerade på "bra" sådana, dvs. sådana med låg resistans/längd och det framgår då några "bra" fabrikat. Inte säkert att samma fabrikat är bra på andra adaptrar men chansen är nog större att så är fallet, än tvärtom, att de med dåliga "laddkablar" gör bra kablar i övrigt...

Sparas!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...