Gå till innehåll

Bluetooth


Arne Qvist

Recommended Posts

En uppdatering till trådläsare.

Jag har ägnat många timmar via fjärranslutning till TS dator utan att lyckats lösa anslutningsproblemet till hörlurarna.
Korrekta drivrutiner har hittats och installerats. Alla enheter i Enhetshanteraren är korrekt installerade samt fungerande.
Att hitta rätt drivrutiner till datorn har varit ett styvt jobb. En mängd drivrutiner har hämtats och testats.

Vid ett tillfälle kom allt igång för blåtanden men det skapade 14 nya okända enheter. Något jag aldrig sett tidigare.
När jag väl hittade rätt drivrutin till en av enheterna (förmodligen huvudenheten) försvann alla okända enheter och två kända enheter konfigurerades korrekt.
Även det något jag aldrig tidigare sett.

Enhetshanteraren anger att alla enheter fungerar.
Alla inställningar för blåtanden fungerar.
Hörlurarna hittas av datorn och ansluts så hörlurarna syns.
Men i ljudinställningarna går det inte att adressera lurarna. De förblir som en enhet som finns men de går inte att få ljud till dem.

 Allt ser ut att fungera, allt ser rätt ut och allt är uppdaterat gällande blåtanden. Trots det indikerar datorn att blåtanden är avstängd, trots att blåtanden är aktiverad via inställnigarna.

Det är uppenbart att TS drivrutinsprogram har ställt till mycket mer än enbart blåtanden. Vi har bestämt att vi vilar ärendet tills vidare. Att köpa en extern blåtandsenhet är något TS får fundera på.

Allt ovanstående som en upplysning till er som undrar hur det gått.

  • Like 3
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Klen tröst men) jag har varit med om att två trådlösa nätverkskort (en sån liten mini-dongel) uppvisade alla symptom på att fungera, inget konstigt i OS, hittar AP, stark signal, men det går inte nå ut på nätet. Två likadana (TP-Link WN725N) och med några månaders mellanrum (satt i två lastbilar). Ett annat kort, från Jula har jag för mig, fungerade direkt och gör kanske det fortfarande.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...