Gå till innehåll

Uppgradera till Win 11 Pro från Win 10 Pro


hasse99910
Gå till lösning Löst av hasse99910,

Recommended Posts

1 minut sedan, hasse99910 sade:

Raderade.

Har även 2 andra filer som ser lite "kryptiska" ut: $GetCurrent och $SysReset, ska desssa lämnas, eller kan de också raderas?

Är inte säker så byt namn på dem om möjligt. På så sätt har du kvar dem om de skulle behövas.
Du kan alltid lägga till några bokstäver eller siffror efter namnen, som

$SysReset_kolla

På så sätt har du kvar mapparna men de kommer inte att läsas in eftersom de inte längre har "korrekt" namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, X-Men sade:

Är inte säker så byt namn på dem om möjligt. På så sätt har du kvar dem om de skulle behövas.
Du kan alltid lägga till några bokstäver eller siffror efter namnen, som

$SysReset_kolla

På så sätt har du kvar mapparna men de kommer inte att läsas in eftersom de inte längre har "korrekt" namn.

Bytt namn på de, nu testar jag om det fungerar bättre.

Fick tillbaka denna fil: $WINDOWS.~BT när jag testat efter radering förut. Så den åkte till p-korgen igen.

Nix, ingen förbättring.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, hasse99910 sade:

Visar på skärmdumpen här nedan att det inte finns några fel på min C:-disk (Bild Win 11-8).

Det där är en kontroll av filerna på disken men inte av själva disken. Den kontrollerar man med chkdsk eller tillverkarens testprogram

 

12 timmar sedan, hasse99910 sade:

Återställning: 523 MB Upptagen 84%

Det där är kanske för lite.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, hasse99910 sade:

Återställning: 523 MB Upptagen 84%

 

5 timmar sedan, Cecilia sade:

Det där är kanske för lite.

Så här ser den dolda partitionen ut i min Windows 11-dator (har använt Diskpart för att tilldela partitionen en enhetsbeteckning så den syns i Utforskaren).

image.jpeg.ba9a6451f792f579e4229e09fd1dfe9e.jpeg

Utrymmet är 604MB totalt.
Använt utrymme är 520MB
Ledigt utrymme är 84,2MB
Totalt använt utrymme i procent: 86,1%

TS problem ligger sannolikt inte i TS motsvarande partition.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
13 timmar sedan, Cecilia sade:

Det där är en kontroll av filerna på disken men inte av själva disken. Den kontrollerar man med chkdsk eller tillverkarens testprogram

 

Det där är kanske för lite.

Sorry, uttryckte mig lite slarvigt. Menade att det inte visade på att Windowsinstallationen var korruppt... ;)

Jag använde NIUBI Partition Editor Professional Edition för att öka ut Återställningspartitionen. Så nu har jag till slut fått Win 11 att installeras, men det tar en djä..a tid. Har hållit på sedan 18-tiden och nu runt 23:30 så har den installerat 98%.

Om det var partitionsförstoringen eller vad som gjorde att det går att installera vet jag inte. Körde flera gånger rensning av temp-mapp och diskrensning samt net stop wuauserv m.m. och så stängde jag av att uppdatera via Windows Update i datorn, klickade i att "Behåll Win 10 tills vidare".

Så jag laddade ner Windows11 Installation Assistant.exe och körde den också flera gånger, till slut så gav den med sig.

Tack för hjälpen alla som hjälpt till.

  • Thanks 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...