Gå till innehåll

jag vill beställa hem i brevlådan ett usb minne med windows 7 äkta?


Cacke

Recommended Posts

40 minuter sedan, Cacke sade:

hej

jag vill beställa hem i brevlådan ett usb minne med windows 7 äkta? helst engelsk version för det är ju mest på engelska idag

går de?

Nedanstående länk lämnar Micrsofts support ut när man kontaktar dem idag. 
Notera att ISO-filen inte innehåller någon licensnyckel om det är den du är ute efter. 
 

https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67-microsoft-windows-and-office-iso-download-tool

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du söker efter licensnyckel för Widows 7 får du många träffar. Hur säkert det är att köpa en kan jag inte svara på då Windows 7 försvann för många år sedan. 
 

Svar på din fråga är, om någon kan ta på sig att skapa ett minne med Windows 7 och licensen integrerad kan du köpa ett. Det finns inga fabriksfärdiga sådana. 
Det är inte svårt att skapa ett själv. 

Jag sökte på följande och fick massor av träffar 

:

windows 7 license key

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad som gäller för Windows 7 men för Windows XP har jag märkt att många webbsidor inte visas då de saknar stöd för en sådan gammal webbläsare.

Att installera en nyare webbläsare ställer till problem då de i sin tur inte har stöd för ett sådant gammalt operativsystem. Det kan dock finnas webbläsare som ex. Pale Moon som man kan få att fungera med operativsystemet och med webbsidor.

BankId kommer då inte att fungera heller.

Ska datorn användas som en surf-/kontorsdator och man inte vill ha Windows 10/11 kan det vara bättre att installera och köra en modern Linuxdistribution.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Mikael63 sade:

Nu vet jag inte vad som gäller för Windows 7 men för Windows XP har jag märkt att många webbsidor inte visas då de saknar stöd för en sådan gammal webbläsare.

Att installera en nyare webbläsare ställer till problem då de i sin tur inte har stöd för ett sådant gammalt operativsystem. Det kan dock finnas webbläsare som ex. Pale Moon som man kan få att fungera med operativsystemet och med webbsidor.

BankId kommer då inte att fungera heller.

Ska datorn användas som en surf-/kontorsdator och man inte vill ha Windows 10/11 kan det vara bättre att installera och köra en modern Linuxdistribution.

Beträffande Windows 7 är det viktigt att uppdatera installationen med SP3 (ServicePack 3). Den officiella ISO-filen är Windows 7 SP1. Microsoft har aldrig släppt någon ISO-fil med SP3 integrerad i för Windows 7-ISO-filen. Det är förvisso enkelt att skapa en sådan installationsfil själv. Knepigare är det att integrera den senaste versionen av IE (version 11) då den måste "slipstremas" in i installationen tillsammans med ett par andra filer för att det skall fungera.

En uppdatering av Internet Explorer är också viktigt. Vissa sidor kommer dock inte att fungera med den senaste IE-versionen. Att installera Firefox, Googlecrhome eller Opera, för att ta tre exempel, fungerar fint i Windows 7 SP3, även de senaste versionerna av internetläsarna.

Bank-ID har jag inte testat i Windows 7 de senaste tre åren.

Servicepack 3 för Windows 7 kan fortfarande hämtas via Microsoft Update Catalog:

https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=windows 7 service pack 3

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är så att man har en fungerande dator med Win10/11 men inte gillar gränssnittet kan man köra Windows 7 och/eller Linux i virtuella maskiner.

Microsoft tillhandahåller sådana virtuella maskiner gratis. Dock oklart i skrivande stund om det fortfarande går att hämta just Windows 7 där fortfarande.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...