Gå till innehåll

Låst dator


Recommended Posts

Jag har råkat ut för en låsning av datorn där man kräver pengar för att låsa upp. Jag har en annan användare på datorn och där gick det bra  att komma in. Jag har kört fullständig sökning med Defender och även Norton Power Eraser inkluderande rootkit-sökning men det gav ingenting. Jag har ett program från jag tror är från F-secure som skulle förhindra sånt här men icke! Jag har sett något från Pc-tidningen som beskrev en sajt som skulle kunna lösa mitt problem men jag hittar det inte. Är det någon som vet? Om inte, hur ska jag göra för att låsa upp datorn? Jag kommer givetvis inte att betala något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit!

Det finns många olika sorters krypteringar som låser filerna i datorn och det är bara till väldigt få av dessa som det går att låsa upp filerna tyvärr. Har du fått upp någon informationssida som kan användas för att söka information om just den kryptering som du har råkat ut för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, X-Men sade:

För framtiden kan du alltid ta del av informationen på nedanstående länk utifall du skulle råka ut för det igen. Ingen garanti för att datorn blir upplåst men det kan alltid vara värt ett försök.

https://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-your-computer-has-been-locked-ransomware

Eftersom det där är en 10 år gammal artikel så tror jag inte den fungerar så bra på dagens ransomware.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...