Gå till innehåll

Klarna


Mikael63

Recommended Posts

Jag tror mig veta att några (från eforum) här inte gillar Klarna (Klarna bank/Klarnakortet).

Jag har gillat det väldigt bra - ända tills idag då mitt gamla kort blivit ogiltigt och jag inte ännu fått något nytt!

Jag fick ringa kundsupport eftersom man sett till att gömma chatten på ett helt annat ställe.
Där blev jag upplyst om att jag måste vänta tills jag får det fysiska kortet. Alltså så att jag kan se kortnumret och uppdatera betalningsinformationen för de prenumerationer jag har.
Däremot kunde man se kortnumret för det virtuella kortet. Vilket hittepå... Jodå jag fick till den biten men när jag skulle ange fingeravtryck blev nåt fel och när jag senare tänkte lägga till fingeravtryck hittade jag inte var... nu när jag visst bakvägen till chatten testade jag men fick då uppmaning att ringa i stället. Jag svarade att jag kanske skippar Klarna helt i stället.

Nu har jag blivit vrång! Nä, alltså vrångare än normalt! Funderar på att bojkotta Klarna helt (nej det har inget med den pågående avtalskonflikten att göra) och använda annan betalningsmetod i stället. Men vilken? Jag har redan andra alternativ, Allkortet i min bank, Volvokortet (eller om det heter CarPay eller om det är olika tjänster?), sen har jag Walley-appen och Qliro-appen men har inte egentlig koll på vilka tjänster/villkor som gäller där, bara att vissa nätbutiker väljer dessa. Dessutom finns ett kort vi använder för drivmedelsinköp men jag har "kort nr 2" varför jag inte kan lägga till det kortet som betalningsmetod i Samsung Wallet och den möjligheten vill jag nog ha.
Sätt att betal finns alltså men det bör ju vara en betalningsmetod som fungerar hos diverse nätbutiker såväl som fysiska butiker. Tycker att "alla" har Klarna men det kanske bara är något förvalt alternativ som dyker upp där jag handlat tidigare? Vad rekommenderar ni som alternativ till Klarna-kortet? Alltså inte som bank utan betalkort.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen står det Klarna nästan överallt men jag brukar välja att betala med kort och då skriva in kortnumret för min vanliga banks kort. Jag tror att det fortfarande går via Klarna så det duger ju egentligen inte för en bojkott, men de lär ju tjäna mindre på bara en banktransaktion än vad de gör på deras eget kort.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips, det ska jag testa!

Ja egentligen kan jag ju använda det "rätta" bankkortet för vanliga köp och egentligen då även för de tre "prenumerationer", som Klarna kallar det, jag har hos en nätbutik, en streamingtjänst, en "bokklubb". Det är kanske mer en slags trygghet att kunna dela upp en betalning på ett smidigt sätt direkt i en app om det skulle uppstå ett sådant behov.

Till det kan ju Klarna då ändå få finnas kvar även om jag nu kommer att använda det i mindre utsträckning.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...