Gå till innehåll

Vad har hänt med Edge?


kiwi01

Recommended Posts

On 2023-12-15 at 16:48, Mikael63 sade:

Copilot torde förhoppningsvis gå att stänga av på samma sätt som den går att stänga av i Edge.

Troligen för att du inte har valt att ändra på vad som ska visas.

 

Tillägg:

Om man inte gillar Edge och eller Outlook finns ju flera andra alternativ till webbläsare och e-postklient. Det kan vara mindre energikrävande att lära sig andra bra och kända program jämfört med att ideligen ondgöra sig över något man inte gillar.

Jag har inte bara valt bort Microsofts Edge och Outlook (privat) utan har även valt bort Microsoft som operativsystem. Då kan Microsoft ändra hur mycket de vill utan att det stör mig.

Du får välja bort precis vad du vill och välja att använda precis vad du vill. 
Även jag har valt att använda även annat, men också Edge och Outlook i vissa situationer. 
Du säger att det fungerar bra för dig, och det har det gjort mig också. Men om förändringarna är till det sämre och fulare eller som nu sist
är fullständigt kaos , ska jag då inte få påtala det utan att det kallas för gnäll. 

På vilket sätt menar du att du hjälper mig genom att tala om att man kan byta till annat? Det är inte seriöst. 

Nu är jag färdig.

  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micael63, om du läser detta, eftersom du använder Edge i din jobbdator vill jag fråga om Edge fungerar perfekt för dig? Om ja, då är det bara att gratulera.
Eller har du möjligen tvingats trycka ”nästa” i flera steg, som jag, för att sedan landa på en sajt fullt med skvaller, bilder på självaste kungen och kändisar som ska skilja sig, en hel sida, för att till slut komma till Edge som enligt min mening såg korrekt ut. Jag har uträttat ett ”ärende” där, och sedan bara tittat in några gånger och konstaterat att allt är som det ska – till igår.
När jag igår öppnade Edge-ikonen kom jag till Microsoft Start i stället. Jag hittade ett fält som såg ut som adressfält så jag fyllde i ”entercard.se ”.  Tydligen var det Bing sökfält, datorskärmen fylldes med ett tiotal länkar till ”norwegian.se”!  med mängder med underrader med info om vad norwegian.se erbjuder.
Kan inte Bing läsa? Pengar som pengar, tänkte hen kanske.
När jag sen skrollade nedåt kom jag till sist till länken jag sökte.

Nya Outlook ser lika ynklig som den gjort från början.

Microsoft har enorma finansiella liksom mänskliga resurser. Bättre borde de kunna.

Ge mig gärna detaljerade instruktioner om vad jag behöver göra för att slippa detta kaos.

Jag är tålmodig så jag kan vänta till efter jul.

Eller är min dator kidnappad?

Redigerad av kiwi01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...