Gå till innehåll

Bestick korg


Dag Erlandsson

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Den diskmaskin jag införskaffat hade ingen bestickställ utan istället en bestick låda. Vill hellre ha en hederlig bestick korg. Bif. 2 bilder. Dom bakre till höger 2 fälten för tallrikar går att fälla ned, men på alla maskiner jag haft och sett, så skall en besticks korg stå i den främre delen? Men det kanske inte spelar roll? Sedan undrar jag om måttet på korg man köper? Maskinen är en Siemens SN43HW39VS IQ300 verkar vara denna :Bestick korg

Eller? Men det står inga mått? 

IMG_3791.jpeg

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Dag Erlandsson sade:

Den diskmaskin jag införskaffat hade ingen bestickställ utan istället en bestick låda. Vill hellre ha en hederlig bestick korg. Bif. 2 bilder. Dom bakre till höger 2 fälten för tallrikar går att fälla ned, men på alla maskiner jag haft och sett, så skall en besticks korg stå i den främre delen? Men det kanske inte spelar roll? Sedan undrar jag om måttet? 

IMG_3791.jpeg

 

IMG_3790.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bestickkorgar som jag har haft skulle stå över en rad med bågar eller liknande så att de inte kunde åka iväg. Tror du inte att det är risk för att en bestickkorg åker omkring och skadar annat om du ställer den på en helt öppen yta?
En full bestickkorg väger en del.

Bestickkorgar för olika Bosch-diskmaskiner säljs på sidan https://www.bosch-home.se/produktlista/diskmaskiner/tillbehor-till-diskmaskiner/korgar-och-hallare/bestickkorgar, Electrolux motsvarande sida är https://shop.electrolux.se/diskmaskiner/diskmaskiner/tillbehor/c/47, AEG https://shop.aeg.se/diskmaskiner/diskmaskiner/korgar/bestickskorg-gra-150x256x243mm/p/140001732035. Jag hittade dem genom att googla på "företagsnamn bestickkorg" så du kan ju göra det för varumärket för din diskmaskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Men när jag gjorde det fanns inte ”min” modell med utan hittade denna 

Bestick korg

Men min modell på maskin är:

Siemens SN43HW39VS IQ300 

Jag tänkte inte på att korgen kan åka omkring. Så du menar att man bara sätter ned den över pinnarna? 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan du länkar till har "Passar den min produkt".

Kolla där. Den vill ha mer än bara SN43HW39VS - ex. SN43HW39VS/01

21 minuter sedan, Cecilia sade:

stå över en rad med bågar eller liknande

Jo, det gäller nog i detta fall med.

 

image.png

image.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...