Gå till innehåll

Okända kontakter bland senaste samtal?


Mikael63
Gå till lösning Löst av Cecilia,

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Svärgubben har under "Senaste" i samtalshistoriken i sin Android en "kontakt" som heter Majken.

Den enda informationen som finns är att denne skickat några meddelanden. Inget nummer visas. Några meddelanden finns inte och har inte funnits. Finns ingen kontakt med det namnet och det finns ingen SMS-konversation med det namnet. Han ställer sig frågande till vad detta är och det gör även jag?
När jag skrollar neråt bland samtalen får jag en liknande utan nummer. Där står Yves Rocher. När jag påpekar detta får jag till svar att "ja men det vet jag, jag har beställt produkter därifrån".

Jag är fortsatt lika undrande hur detta går till?

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

På sidan https://mobiletechaddicts.com/unknown-contacts-saved-in-my-phone/ föreslår de lite olika saker.

1. Man har synkat kontakterna med någon annan app som Google eller Facebook så det är en kontakt därifrån.

2. Det är något som har följt med från ett annat SIM-kort.

3. Man har synkat kontakterna med någon annans mobil så kontakten kommer därifrån.

Sen föreslår de lite olika saker för att åtgärda det.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hemma igen.

Jag startade Thunderbird och gjorde en sökning efter "Majken". Som sökförslag fick jag då majken**@****.se
Dock fanns inga kvarvarande (eventuella) brev från den personen.

En sökning på nätet och det användarnamnet gav en träff på Instagram och en person som svärföräldrarna känner till.
De nöjde sig med att veta "vem det var", om det nu egentligen fanns ett samband? De nöjde sig också med svaret att "några konton är sammankopplade". Letade alltså inte efter någonstans att avbryta denna eventuella sammankoppling.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...