Gå till innehåll

Problem med att byta bläckkassetter i skrivare TS5350i


Gå till lösning Löst av Cecilia,

Recommended Posts

Någon som har denna skrivare? Skulle inte tro det.

Skrivarpanelen meddelar att bläcket hållet på att ta slut. Är det nästan inget kvar eller kanske lite mer än så 
går inte att se.

Har anskaffat nya färgkassetter, och eftersom det är första gången jag gör det här öppnar jag instruktionshäftet.
Första momentet är att öppna scannerluckan.
I moment två anges "Nyp tag i och öppna låsluckan på vänsterkassetten på vänster sida.  Var jag än nyper, petar trycker osv 
rubbas ingenting. Jag kan ju inte byta kassetter om jag inte kan öppna den lilla luckan. 
Vad menar de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

För det första föreslår jag att du inte byter innan bläcket verkligen är slut eftersom det kan vara många sidor kvar.

På sidan https://ij.manual.canon/ij/webmanual/Manual/All/TS5350i series/EN/UG/ug-127.html finns en video och bilder som visar hur man byter färgkassett. Kolla om den stämmer med hur det ser ut för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2024-02-18 at 16:46, Cecilia sade:

För det första föreslår jag att du inte byter innan bläcket verkligen är slut eftersom det kan vara många sidor kvar.

På sidan https://ij.manual.canon/ij/webmanual/Manual/All/TS5350i series/EN/UG/ug-127.html finns en video och bilder som visar hur man byter färgkassett. Kolla om den stämmer med hur det ser ut för dig.

Tack Cecilia.
Jag har du installationshäftet där man visar hur man gör, man ska "nypa". Felbeskrivet enligt mig, man drar en rack åt sidan
och och trycker ner kassetterna. Lätt när man vet.
En bekant tittade in och gjorde det. 
Jag tror också att det kan finnas en hel del bläck kvar, men jag ville passa på eftersom hjälpen snart kommer att resa bort. 
Jag sparar din länk för säkerhets skull.

Ett bekymmer mindre. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...