Gå till innehåll

Konstigt meddelande har dykt upp vid start?


Peruna
Gå till lösning Löst av Cecilia,

Recommended Posts

Hej!

För några dagar sedan har detta meddelande börjat visas på skärmen efter jag startat datorn. Jag har försökt söka på det, men får bara upp saker som är relaterat till en HP skrivare.

Jag har ingen skrivare kopplat till denna dator och jag kan inte komma på om jag gjort något eller laddat ned något som är relaterat till detta. Det kanske är något jag kan stänga av i autostarten, men jag har glömt hur man gör det.

Någon vänlig själ som kan klura ut vad detta fel rör sig om!

Tack!

Alf

Error2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon oönskad skrivare installerad i systemet enligt Inställningar - Enheter - Skrivare och skannrar?
I så fall klicka på den och välj sen Ta bort enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag håller med dig. Något HP-program som är installerat?

Tillägg:
Autostart-mappen kommer man åt genom att högerklicka på Start-knappen, välja Kör och i rutan som kommer upp skriva

shell:startup

så kolla om det finns något oväntat där.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Inget HP program vad jag vet. Det enda jag kan komma på är att jag går en distanskurs på nätet och där fått öppna några dokument läraren visat. Om det kan vara orsaken funderar jag på. Jag har provat att söka på datorn efter HP4276 filer, men det hittar inga på datorn.

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som visas i autostarten är Realussion Hub och det har att göra med Iclone 7 program jag har.

Något annat kan jag inte se när jag kör shell:starup!

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag även kollat bland apparna och det som inte är Microsoft program som uppdateras så har jag uppdaterat ITopp screen recorder.

De senaste uppdateringar verkar vara gjorda 2024 04 23/24. Ser att även Nvidia Control Panel är uppdaterat då.

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta Schemaläggaren, som man nog hittar enklast genom att söka bredvid Start-knappen, och kolla där vad som har utlösaren När en användare loggar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en kolumn som heter Utlösare och i den kolumnen hittar du rader om att aktiviteten ska startas när någon loggar in. Klicka på de raderna plus de där det står att det finns flera utlösare och kolla det stora fältet under med information om aktiviteten för att se om där står något som skulle kunna ha med HP eller den där filändelsen att göra.

Såg du inlägget med länken https://www.winhelponline.com/blog/open-with-dialog-appears-login/?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar 5 rader nu med Flera utlösare definierade och försöker kolla i det stora fältet under om det står något om HP etc.

Jag såg länken och bara kollat som hastigast.

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag även kollat "När en användare loggar in" men inget om något med HP under i det stora fönstret.

Däremot i det stora fönstret ovan för "iTop XMS Task (One-Time)"  under senaste körresultat står det

"Det går inte att hitta filen"  längst ut till höger. Kan det vara detta som spökar?

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde bort att i det stora fältet nedtill att det finns olika flikar så man behöver kolla just fliken Åtgärder eftersom det är där det står vad som ska göras.

Kolla alla flikarna för "iTop XMS Task (One-Time)" och se om du förstår bättre vad den aktiviteten gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som står under åtgärder för det är:

Starta Program och det verkar som det saknas fil/program för jag har nu tittat i den mappen sökvägen hänvisar till.

Det ska finnas någon fil som heter: "itopxmsp23.exe"/xms (Syns på bilden jag laddat upp)

Den filen ska finnas i mappen Pub, men den gör inte det.

Kanske ska prova att avinstallera "itop screen recoder" och se om meddelande försvinner.

Alf

error5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan testa om det är den aktiviteten som är orsaken genom att högerklicka på den i den övre halvan och välja Inaktivera. Då går det att aktivera den igen om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag avinstallerade iTop Screen recorder nu och även kört CC Cleaner och startat om datorn. Meddelande kommer upp nu endå!

Det verkar vara något annat knas!

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska fortsätta med det vid annat tillfälle. Jag skulle kunna inaktivera och prova de program som inte är Microsoft och se om det hjälper.

Du ska ha stort tack så länge för nu vet jag hur jag kommer åt autostarten samt schemaläggaren i Windows 10. Lite annorlunda jämfört med Win 7 och WinXP.

Mvh!

Alf

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna Kontrollpanelen och se om du har något program installerat för HP-skrivare där. Om så är fallet, avinstallera det.
Öppna Enhetshanteraren och se om du har en HP-skrivare installerad. Om så är fallet avinstallera skrivaren och markera att även drivrutinen skall tas bort vid avinstallationen.

Öppna Utforskaren, öppna mappen Program eventuellt Program (x86) och se om du har någon mapp med namnet HP. Om så är fallet kan du öppna mappen/mapparna och se om du har filer associerade till HP. Om så är fallet, radera filerna.

Öppna mappen Windows och i den Temp-mappen. Ta bort alla filer och mappar i Tempmappen som går att ta bort.

Öppna AppData som finns i din användarprofile.

Öppna mapparna  Local,  LocalLow och Roaming. Öppna Tempmapparna och radera allt som finns i dem.

Starta om datorn och se om problemet är löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Morgon mina vänner!

Jag provade nu i morse lite grann och hittade nu något för autostarten och i Aktivitetshanteraren.

Något som heter qt-temp.HP4276 står att den är aktiverad och mäts inte.

X-Men: Ska kolla senare idag!

Se bild!

Alf

error.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...