bobcat Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Hej. Har fått problem med mitt outlook 2003 , när jag vill öppna en länk i ett nyhetsbrev så öppnas mina dokument istället , det börjar bli riktigt irriterande att ha det så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Hej Har det i bakhuvudet någonstans att det var någon uppdatering som strulade till det här. Är Office2003 SP2 installerat...? Rubb o stubb ska på från MS update. http://update.microsoft.com/ kolla med "snabb installation" Direkt Office 2003. http://office.microsoft.com/sv-se/officeupdate/default.aspx Föredrar 1:a länken så får man med sig allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Ja fick samma problem en gång. Hade Fox som standardwebbläsare. Om det är så, testa med IE som standard. (Sabotage mot firefox) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobcat Posted September 9, 2006 Author Share Posted September 9, 2006 Hej. Har kollat med mina uppdat. och jag har alla som finns tillgängliga samt att jag har IE som standard läsare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Hej.Har kollat med mina uppdat. och jag har alla som finns tillgängliga samt att jag har IE som standard läsare. Okidok.. Är det IE6 eller IE7 ? Om du högerklickar på länken vilka val får du då ? Just länkar i mail och phishing dvs "glada klickare" är ju ett problem. Kör själv inte Outlook så jag vet inte om man smugit in någon extra säkerhetsinställning att man måste "godkänna" ett mail för att kunna klicka på länkar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobcat Posted September 9, 2006 Author Share Posted September 9, 2006 hej. jag kör IE6 , och om jag högerklickar på länken så får jag upp (markera allt,slå upp och översätt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 hej.jag kör IE6 , och om jag högerklickar på länken så får jag upp (markera allt,slå upp och översätt) Måste säga "pass".... du borde även få upp "Kopiera genväg" genom högerklick på länken. Kan vara massor med fel så någon som kör Outlook kanske har mer tips....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Hej Jag har också Outlook 2003, och jag har samma som du när jag h-klickar men där slutar likheterna Öppna windows explorer -> Verktyg -> Mappalternativ -> Filtyper. Leta reda på "Hypertext Transfer Protocol", markera och välj "Avancerat". Open ska vara markerad och välj "Redigera". "Amvänd DDE" ska vara markerad, och i rutan DDE-meddelande ska det stå ""%1",,0,0,,,," utan duttar... i rutan ämne ska det stå "WWW_OpenURL" Om det inte är så, får du ändra lite... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobcat Posted September 10, 2006 Author Share Posted September 10, 2006 Hallå Venoms. Tyvärr så kan jag inte hitta något sådant protokoll , det är kanske därför det inte funkar/B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobcat Posted September 10, 2006 Author Share Posted September 10, 2006 Tjosan. Har hittat ett prtpkol som heter URL;FTP som jag skrev in det som Du Venom skrev Och vips så funkade det som det är tänkt från början , m.a.o. livet leker igen ./B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Tjosan.Har hittat ett prtpkol som heter URL;FTP som jag skrev in det som Du Venom skrev Och vips så funkade det som det är tänkt från början , m.a.o. livet leker igen ./B Det ska vara så som det står ovan, inget annat!! Det som du gjort nu är att ha ändrat på hur ftp ska behandlas...kommer du ihåg vad det stod innan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobcat Posted September 10, 2006 Author Share Posted September 10, 2006 Venom. Det är ju bara det att det inte finns något Hypertex Transfer Protokol i mitt mappalternativ ,windows explorer är väl vad vi i dagligt tal kallar för utforskaren , rätta mig om jag har fel/B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Jodå det finns, om det inte finns får du skapa det...det är det som är problemet Filtyp "Url:Hypertext Transfer Protocol" Och ge värdena du fick ovan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobcat Posted September 11, 2006 Author Share Posted September 11, 2006 Venoms. Vet inte om det är olika mellan xp pro och xp home , startade min andra burk med xp home och där fanns Hypertext Transfer Protocol med ./B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Det är ingen skillnad på den delen mellan Pro och Home. Det har antagligen inträffat ett fel som raderat din URL;http. Det är den som bestämmer vad som händer när du trycker på en länk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobcat Posted September 12, 2006 Author Share Posted September 12, 2006 Okej Venoms. Får tacka för tipsen jag fått ,och ha en bra dag/B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts