Landsfiskalen Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 Hej. Ja försöker rensa i "Den här datorn" och har fått bort allt utom delade mappar. Diskarna, cd:arna och disketten är de enda ja vill ha kvar. Så det är bara den ja vill ha bort. Delade mappar. Nån som vet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Martin24 Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 Gå in i registret (regedit.exe) och gå till HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer Skapa ett nytt DWORD-värde som ska heta: NoSharedDocuments Dubbelklicka på värdet och skriv siffran 1 i fältet Data. Starta sedan om datorn, då har delade mappar försvunnit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 17, 2006 Author Share Posted September 17, 2006 Tack för de tippset Martin24. Tyvärr så försvann inte "Mina delade mappar" Fast ja fick se att ja bara hade skrivit "delade mappar" ovan. Ska va Mina delade mappar. Tack i alla fall. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Martin24 Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 OK, vi gör ett nytt försök. Menar du den mappen som hör till Windows Live Messenger? Jag minns inte om det är den mappen som heter "Mina delade mappar" eftersom jag har kastat bort den! Men är det den du menar så gå in i Kör och klistra in denna rad: regsvr32 -u "C:ProgramMSN Messengerfsshext.8.0.0812.00.dll" Kräver att du har just version 8.0.0812.00 av Windows Live Messenger annars måste du ändra i texten så det blir den versionen du har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Hej Fiskalen.. Om det är "Delade Dokument" du vill ta bort så gå till: "HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerMyComputerNameSpaceDelegateFolders" Och ta bort undernyckel "{59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee}" OBS!!TA BACKUP FÖRE!! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 Venoms. Den nyckeln tar bort delade dokument. Martin24. Den koden tar bort delade mappar. Kolla här. ;D Nu har jag inte fixat med ikoner och så, ännu. Jag är helnöjd. ;D Tack bägge två. ;D Nu slipper jag reta mig på det mera. ;D Det där ska ni lägga under tipps & trix. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Rent och snyggt ska det vara Gör det du...tips & tricks alltså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 Ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Ok. Satt o roade med ett annat OS och de här delade mapparna är en bra uppfinning.... ;D Osv klick på varje burk så får man upp mapparna utan att behöva göra någon "share"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 De e bra Plun. Fat ja e glad att slippa skräpet. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts