Gå till innehåll

[LÖST] Adblock Filterset.G Updater


Belsebub

Recommended Posts

Filterset G är en påbyggnad (companion>kompanjon)till Adblock samt Adblock Plus.

https://addons.mozilla.org/firefox/1136/

Jag bytte själv till enbart Adblock Plus eftersom det funkade bra.

Kör då med "Easy list" som filterprenumeration.

https://addons.mozilla.org/firefox/1865/

Avinstallera andra filter om du provar plus versionen, annars importeras Filterset G inställningar och då blir det för mycket enligt min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Tack för tipset! Adblock plus verkar vara mkt bättre och så får jag ju ett mindre tillägg dessutom. Försöker ha så få som möjligt. Kan lätt dra iväg annars  :)

Hur söker den efter nya filter för ny reklam men easy list eller hur funkar det?

Yup, kör själv med minimum av addons... 

Exakt hur uppdateringarna funkar det har jag inte funderat på eftersom "det bara funkar"...

Bredvid adressfältet får du en ny ikon och en liten pil  (samt även i nederkant)

Via pilen> inställningar kontrollerar du allting, där kan man då även byta filterprenumeration om man känner för det. 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Adblock Filterset.G Updater installerat för FF. Men jag förstår inte riktigt vad den gör. Är den nödvändig eller räcker det med bara adblock?

Detta är ett mycket bra komplement till Adblock, man behöver inte skapa sin reklamfilter själv, utan det mesta blockeras redan från början.

Precis som plun skriver är detta tillägg onödigt om man istället använder Adblock+, men det fungerar även ihop med den ifall man nu skulle föredra det istället för att prenumrera på Adblock+ filter.

Jag har själv numera avinstallerat Adblock Filterset.G Updater och använder istället prenumerationer direkt i Adblock+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra vilken som är bäst?

Hej fiskalen...

All reklam kommer ju oftast från en reklamfarm, de som gör en websida behöver då inte krångla med detta utan de bara länkar till "farmen".

Vilket filter som är bäst får mnn nog prova själv, just svenska sidor kör nog den amerikanska ad vägen så därför fungerar nog Easy filtret bra,  besöker man andra websidor kan då ett annat filter vara att föredra.

Vissa filter "förstör" också sidor med att de tar bort för mycket så att formateringar blir alldles galet. Så blev det om jag körde både ADblock plus samt filterset G, tex Aftonbladet såg bedrövlig ut....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...