Gå till innehåll

Problem med att datorn startar om


Freakno1

Recommended Posts

Ok, jag är inte helsäker på att hårdvara är rätt ställe att ställa den här frågan på, men hur som helst..

När jag stängt ned alla program och klickar på "Stäng av" windows via "start - stäng av" så förflyter allting utan problem. När man sedan hör fläkten avstanna så går datorn plötsligt igång igen. Det här är inte en engångsföreteelse, utan något som händer nästan varje gång jag stänger av datorn. För det mesta blir jag tvungen att helt enkelt hålla inte strömbrytaren i avsaknad på bättre alternativ.

Jag vore mycket tacksam om någon visste vad detta kan bero på.

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag är inte helsäker på att hårdvara är rätt ställe att ställa den här frågan på, men hur som helst..

När jag stängt ned alla program och klickar på "Stäng av" windows via "start - stäng av" så förflyter allting utan problem. När man sedan hör fläkten avstanna så går datorn plötsligt igång igen. Det här är inte en engångsföreteelse, utan något som händer nästan varje gång jag stänger av datorn. För det mesta blir jag tvungen att helt enkelt hålla inte strömbrytaren i avsaknad på bättre alternativ.

Jag vore mycket tacksam om någon visste vad detta kan bero på.

Tack på förhand

Detta kan hjälpa http://support.microsoft.com/kb/311806/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller MS sopkvast för burkar som inte vill slå igen processer.

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en

Egentligen att sopa "skiten" under mattan för oftast beror det på gamla icke uppdaterade drivrutiner, program alternativt  "otyg" dvs  spyware alt maskar som härjar på....  :P

Eller en kombination av alltihopa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...