Gå till innehåll

Att installera Windows Vista


plun

Recommended Posts

och sedan ev bli av med dito....... 8)

Har studerat fildelningsnätverken och några kända "soptippar" på Internet.. För närvarande är det

då en veritabel nedladdning av RTM Vista inkl crack.

Tänk först och installera sedan....... :P

Jag tycker mycket illa om att användare går bort sig och sabbar sin PC så därför bör man försöka läsa den här guiden.

http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...2&Itemid=72

Samt den här:

http://www.pro-networks.org/forum/about82945.html

Angående aktiveringar så tror jag inte MS kör med riktig koll för närvarande.

Installerar man måste man vara beredd på att gå tillbaka till XP .....  personligen kommer jag inte att ta i "smörjan" som Redmond levererat tills vettig prissättning råder.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag betala för det skulle jag inte heller bry mig så det är tur man han jobbets MSDN.  ;D

Jo....  MSDN utgåvan blir väl i princip det som kommer att köras av RTM i Sverige....

Det finns väl inga svenska större företag som ens skulle tänka sig att drifta ett Vista

system, eller "bränna" pengar på dito... ;D

Vet inte heller när svenska Vistan är klar.... ??? hursomhelst tämligen ointressant

för de allra flesta svenska företag förutom då den innersta MS kretsens partners

som förmodligen får Vista med speciella avtal  :P

Det tråkiga nu är att vi har en massa "noobs" som installerar tex BillGatesRTMVistan  :-

De namn vi inte känner igen från AlltomVista här i forumet kör med all sannolikhet PBs version.

RC1 eller RC2 kan INTE hämtas, inga aktiveringskoder för dito heller.

Så de här användarna får väl gå till "piratskeppet" och fixa supporten.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tråkiga nu är att vi har en massa "noobs" som installerar tex BillGatesRTMVistan  :-

Vad är fel med en versionen (ja förutom att den inte är laglig då vill säga), vet personer som installerat den och dom säger att den fungerar bra.

Själv tänker jag köra vidare på XP, ser ingen anledning till att köra Vistan (dels priset, del för att det är ett lite mer krävande system och till sists behöver man verkligen allt "ögongodis" !? och till dom pengarna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är fel med en versionen (ja förutom att den inte är laglig då vill säga), vet personer som installerat den och dom säger att den fungerar bra.

Jo visst ska den funka bra men den går ju inte att aktivera på ett riktigt sätt..... :D  Vissa verkar få Maj 2007... men som det då diskuteras i mer "kunniga" forum på det här området är vad som händer

om BillGates versionen ska köra WindowsUpdate... 8)

Om nu MS vill "jävlas" med de användare som installerat så skickar man ut en "block" samt en

nedgradering till att Aero inte går att köra.

Finns det då inget riktigt crack så blir det en rejäl soppa för många mindre kunniga användare... :P

Bink skrev en bra artikel om detta:

http://bink.nu/Article8808.bink

Så vet man inte vad man håller på med så ska man inte installera.....Vista gör ju saker med en burk... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns redan en "full" crack ute på nätet enligt 9down. Den tar bort timer bomben helt, så jag vet inte vad microsoft tänker men deras super säkra system är inte så säkert  :P

Sedan kan man ju installera updates som någon lägger ut på nätet, jag gjorde nått sånt busigt till min XP installation då jag formaterade ganska ofta försvann min nyckel som sand i ett timglas  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns redan en "full" crack ute på nätet enligt 9down. Den tar bort timer bomben helt, så jag vet inte vad microsoft tänker men deras super säkra system är inte så säkert  :P

Sedan kan man ju installera updates som någon lägger ut på nätet, jag gjorde nått sånt busigt till min XP installation då jag formaterade ganska ofta försvann min nyckel som sand i ett timglas  ;D

Jag och säkert flera med mig förstår inte vart du vill komma med dessa små "hints" om att Vista är crackat???

Det här anser jag är ett seriöst forum och inte ett forum där vi diskuterar alternativa metoder till att använda Vista...

Eller har jag fel???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Jag och säkert flera med mig förstår inte vart du vill komma med dessa små "hints" om att Vista är crackat???

Det här anser jag är ett seriöst forum och inte ett forum där vi diskuterar alternativa metoder till att använda Vista...

Eller har jag fel???

Jag håller helt med. Låt oss använda detta forum för att utforska och lära oss att använda Vista och inte för att diskutera olagligheter. Det finns gott om forum för dom som vill använda sin tid och energi åt att jaga cracks för att spara några kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Vad är fel med en versionen (ja förutom att den inte är laglig då vill säga), vet personer som installerat den och dom säger att den fungerar bra.

Jo visst ska den funka bra men den går ju inte att aktivera på ett riktigt sätt..... :D  Vissa verkar få Maj 2007... men som det då diskuteras i mer "kunniga" forum på det här området är vad som händer

om BillGates versionen ska köra WindowsUpdate... 8)

Om nu MS vill "jävlas" med de användare som installerat så skickar man ut en "block" samt en

nedgradering till att Aero inte går att köra.

Finns det då inget riktigt crack så blir det en rejäl soppa för många mindre kunniga användare... :P

Bink skrev en bra artikel om detta:

http://bink.nu/Article8808.bink

Så vet man inte vad man håller på med så ska man inte installera.....Vista gör ju saker med en burk... :D

Det är på G att lösa sig. För tillfälligt finns en workaround ;)

Förstår inte varför ni blir sura på pirater! Det är ju dem som sätter lite snurr på verksamheten...

Sitta hemma som svenssons och köpa allting går ju inte när M$ säljer OS för 3-4k...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför ni blir sura på pirater! Det är ju dem som sätter lite snurr på verksamheten...

Sitta hemma som svenssons och köpa allting går ju inte när M$ säljer OS för 3-4k...

Njau... det är väl mer problemet med alla "noobar" som junkar till sin burk i onödan... :D

Och visst är priset på Vista felaktigt satt.... han med "Tungan"  :P har väl börjat uttrycka det så.

Men aktieägarna typ amerikanska käringar med grönt hår ska ju ha sina pengar.... ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller men johanny.nu

vad är det som stör er mäniska varför lägga i andras problem?!!!!

fattar inte det är ni som är käringar som har inget o bablar om att folk ska inte cracka o folk bör inte göra det o det?!!!hur fan blir ni om ni blir lite äldre?!!!!!!!!!!!!!!

skit i avd andra gör och om DU eller NI som är så lagliga så gå kör en jävla windows vista för 4-5 tusen vet inte vad ni hjobbar med eller är det mamma och pappas pengar?

så läg av med skit snack detta furom är för allar och alla har rätt o skriva o diskotera om den svin dyra nya WINDOWS VISTA  >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det frågan om "nooben" som junkar ner sin burk och kanske lyckas cracka med nåt tidsbegränsat crack som sedan MS "mosar" via WIndowsupdate.

Han/Hon sitter där med en liten röra.... 8)

Nu kommer man INTE att lyckas cracka VIsta mer än kanske kortare tider... 8)

Så sköt "pirattugget" i piratskeppets "förvirrade" kommentarer... enklast så...

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det noobs som fläskar ned första bästa Vista releasen ifrån Pirate Bay och upptäcker några månader senare att de får problem med  Win update och genuine m.m men det är ju deras problem...

Sedan att det finns stabila piratreleaser är en annan femma men tycker endå vi ska hålla oss till funktionerna i Vista ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo....och junkar någon till sin burk så får väl PB supporta...

Sedan finns det INGA stabila crack...

MS folk som har tillgång till aktivering o WU servrarna ser hela tiden hur det ser ut.

2 miljoner kör BillGates, 500000 kör Melinda Gates osv....

Vilka ska vi plocka bort från banan den här veckan.... ;)

Men nu är det ju en balansgång för MS eftersom intresset måste hållas på topp.

Har man inte råd med 4-5000 för en Ultimate så är det bara så... 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men vill man ha en sådant windows så låt dem har det .

dem kanske inte har råd som andra levar på mamma o pappa, har en halvtaskigt lön på 8-9tusen hur ska dem ha råd men vista? jo måste använda ckrack.

det är fel och se andra som er själva tänk på det.. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men vill man ha en sådant windows så låt dem har det .

dem kanske inte har råd som andra levar på mamma o pappa, har en halvtaskigt lön på 8-9tusen hur ska dem ha råd men vista? jo måste använda ckrack.

det är fel och se andra som er själva tänk på det.. ???

Jo....att snylta/stjäla från någon annan är inget annat än stöld. (även från MS)

Enbart förvirrat i dagens fildelar samhälle då många tror att allt är gratis.

Däremot ska prisättningen diskuteras som är bedrövlig.....kolla vilket stort forum som helst

i världen så är det minst sagt en livlig diskussion numera kring MS priser för Vista.

Om ingen/för få  köper Vista  så sänker MS priserna.  Aktieägarna får snabbt panik....  :D

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att i några månader kört alla betaversionerna och rc-versionerna av Vista säger jag "Nej tack". Om jag så skulle hitta 25 crackar som fungerar till piratversioner av Vista så är det mej fullständigt likgiltigt. Jag vill ha ett operativsystem som är snabbt, smidigt och enkelt att hantera. Det är inte Vista. Det är bara tungt, tungt, tungt.....

När jag använde det så fanns det knappt några program som funkade ihop med Vista. Det var alltså en ganska ren installation jag använde. Borde alltså flutit på ordentligt. Så kändes det inte. Kan tänka mig att efter att man också har "stoppat in" 50 gig spel i soppan så blir det inte piggare. Kan svårligen tänka mig att Vista kommer att bli någon succé. Det som känns nytt i Vista är bara "ögongodis" och godis brukar ta slut ganska snabbt, tyvärr.

Håller med plun. Att strula till i burken bara för man ska köra Vista är ingen höjdare, när man vet att det tar ett par dagar att återställa den i godtagbart skick. Nä, jag fortsätter med XP ett bra tag till och kommer att med "nöje" läsa alla "snyfttrådarna" i alltomvistas forum om hur man gör när man ska återställa burken efter en misslyckad Vistainstallation.

Förresten en God Jul och ett Gott Nytt Vista-år på er alla.

;D ;D ;D   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror på vad man har för burk så det är inte alls så med min o många andra som användar vista.

stjäla och stjäla som att MS går i KK om några stakare har pirat windows?!!

nej du livet är inte så enkelt som man tror,ärlighet är inte den bästa alltid.

stjäla är att jag jobbar häcken av mig o betalar 64000-70000kr skatt per år o en lat jävel sitter hemma o levar på mina penga eller en knarkare som går på sioc det är stöld och stjäla,MS får inte 70000kr per 0,00001 så det är inte fan stöld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror på vad man har för burk så det är inte alls så med min o många andra som användar vista.

stjäla och stjäla som att MS går i KK om några stakare har pirat windows?!!

nej du livet är inte så enkelt som man tror,ärlighet är inte den bästa alltid.

stjäla är att jag jobbar häcken av mig o betalar 64000-70000kr skatt per år o en lat jävel sitter hemma o levar på mina penga eller en knarkare som går på sioc det är stöld och stjäla,MS får inte 70000kr per 0,00001 så det är inte fan stöld

Stöld är stöld och inget annat.....

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att strula till i burken bara för man ska köra Vista är ingen höjdare, när man vet att det tar ett par dagar att återställa den i godtagbart skick. Nä, jag fortsätter med XP ett bra tag till och kommer att med "nöje" läsa alla "snyfttrådarna" i alltomvistas forum om hur man gör när man ska återställa burken efter en misslyckad Vistainstallation.

Förresten en God Jul och ett Gott Nytt Vista-år på er alla.

;D ;D ;D     

Dito på dig Gepe  ;)

"Bless this mess" säger nog MS internt.....läser man "lite större" utländska forum så är situationen

ganska komiskt med en massa "noobs" som desperat försöker fixa till det...

Sedan finns det då de lite mer rutinerade som vet hur man "isolerar" en burk.... ;)

Om nu man släpper det här så kommer x miljoner burkar att köras pirat eftersom alla

snabbt kommer att lära sig hur "isoleringen" ska ske.

De här "isolerade" burkarna kommer sedan snabbt att bli tickande bomber för "busangrepp"

Men man har fortfarande inte infört alktiveringschecken som måste ske med ett visst tidsintervall vad det nu blir...

Enbart en stor röra... helt ointressant...

;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...