hazze34 Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 En liten fundering ang att köpa vista som uppgradering eller full. innan kunde man formatera om o installera med en uppgradering, min fråga blir kommer man att kunna göra detta med vista eller måste man ha xp i "botten". för om man måste de så är det bäst o köpa en "full ver" av vista. ;D. Glömde nämna kommer det att fungera med en oem xp med ???.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Om det är om tidigare så har jag för mig att man kan installera på en tom burk men måste sätta i den gamla skrivan vid under installationen för att verifiera att man har rätt till uppgraderingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Kan man uppgradera en Windows 2000 Pro uppgradering till vista? Man kan så klart uppgradera en "vanlig" version men inte en OEM antar jag. Kan man uppgradera en Svensk 2000 till en englelsk vista? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Såvitt jag vet kan du inte uppgradera från Windows 2000, bara från XP. Du kan aldrig uppgradera svenskt Windwos till engelskt eller tvärtom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 "You can upgrade from your current edition of Microsoft Windows XP or Windows 2000 to a corresponding or better edition of Windows Vista by purchasing and installing an upgrade copy of Windows Vista" Texten från http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...pgradeinfo.mspx Det med eng/sve har jag också hört innan. Spelar dock mindre roll nu med Vista Ultimate. Frågan är om jag med min Win 2000 Pro Sve uppgradering måte köpa helt ny Vista eller uppgradering duger igen. XP har jag bara OEM versioner av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Just det, Windows 2000 går att uppgradera licensmässigt men du kan inte köra in Vista som en uppgradering på Windows 2000. Det här med licenser är ett virrvarr, jag ska försöka ta reda på lite mer info om det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Jag gillar inte att köra ett ny OS som uppgradering utan föredrar nyinstallation. Lite mer jobb, men ofta mindre strul har jag fått för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bej Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Du kan, som du säger, göra en uppgradering från Win 2000 men bara i form av en "clean install". Vill du göra en "inplace upgrade" måste du ha Win Xp och då går det inte heller att byta till annat språk. Paul Thurrott förklarar här: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_upgrade.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Jag gillar inte att köra ett ny OS som uppgradering utan föredrar nyinstallation. Lite mer jobb, men ofta mindre strul har jag fått för mig. Vista ändrar detta eftersom alla användarinställningar först migreras, sedan byts Windows-filerna ut och slutligen läggs användarinställningarna på igen. Detta är nytt för Vista och gör att jag nästa kan rekommendera att man faktiskt uppgraderar från XP Precis som du har jag alltid avrått från det tidigare och jag tycker att man ska undvika det i längsta möjliga mån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts