Gå till innehåll

köpa vista uppgrdering


hazze34

Recommended Posts

En liten fundering ang att köpa vista som uppgradering eller full.

innan kunde man formatera om o installera med en uppgradering, min fråga blir kommer man att kunna göra detta med vista eller måste man ha xp i "botten". för om man måste de så är det bäst o köpa en "full ver" av vista. ;D.

Glömde nämna  kommer det att fungera med en oem xp med ???..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

"You can upgrade from your current edition of Microsoft Windows XP or Windows 2000 to a corresponding or better edition of Windows Vista by purchasing and installing an upgrade copy of Windows Vista"

Texten från

http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...pgradeinfo.mspx

Det med eng/sve har jag också hört innan. Spelar dock mindre roll nu med Vista Ultimate.

Frågan är om jag med min Win 2000 Pro Sve uppgradering måte köpa helt ny Vista eller uppgradering duger igen.

XP har jag bara OEM versioner av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att köra ett ny OS som uppgradering utan föredrar nyinstallation. Lite mer jobb, men ofta mindre strul har jag fått för mig.

Vista ändrar detta eftersom alla användarinställningar först migreras, sedan byts Windows-filerna ut och slutligen läggs användarinställningarna på igen. Detta är nytt för Vista och gör att jag nästa kan rekommendera att man faktiskt uppgraderar från XP :) Precis som du har jag alltid avrått från det tidigare och jag tycker att man ska undvika det i längsta möjliga mån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...