Gå till innehåll

LITEON DVD brännare


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Jag kan inte bränna DVD filmer med min dvd brännare ... den dör när det är några procent kvar .. Jag har provat Nero 6.16 och Ashampoo 6.0... Skall jag installera fler brännarprogram eller räcker det med dessa två, och i så fall vilket program.

Det är en img fil jag skall bränna och det funkar verkligen inte, skulle behöva få det att funka.... Kan det bli så om uppackningen inte fungerar som den skall.

modellen är SHM-165P6SX  Man skall kunna bränna det mesta med denna brännare.

LiteOn Extern DVD Brännare DL 165P6SX

http://se.pricerunner.com/computing/storag.../737040/details

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=121945

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Hur kollar jag vilken version jag har.. sisst jag skulle uppdatera förstörde jag hela DVD brännaren och nu kan jag bara använda den som läsare ej varken DVD eller CD brännare....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag har firmaware:

Firmware Version: MS0N

Date: 2006-03-28

Serialnumber: ?

Räcker informationen?

SKall jag bara köra ovanprogram om jag skall uppgradera...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Ok , Får se vad hand krumbuktar sig över. Men det skulle vara önskvärt att kunna bränna några filmer ikväll... Burken är full

Lite senare ändrat... det fungerade med uppdateringen det blev sucessfull , låter lovande .... Har sökt med ljus och lylta för att få ordning på in andra DVD brännare en NEC med modellbeteckningen:

AluWRITER DVD-DL 16/4x USB-2 NEC

En Extern DVD Brännare alltså och de uppdaterigar jag finner är inte för externa brännare utan interna brännare, denna körs ju via USB så jag vet fanken inte viken jag skall ha och stället där jag köpte den vill inte Säga vart jag får tag på uppgraderingav firmawaren.

Jag har firmaware:

Firmware Version: 2.1B

Buffesize: 2MB

Date: ?

Serialnumber: 4XME786S112

Men detta är fetfel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Bra att andra redan har tagit upp ang Ny firmware.

Men varför kör du med så gamla brännar program ?

Nero 7.5, Roxio, Alcohol mm.. leta upp en freeware el köp dig en licens på ett bra program

Detta beror på att jag har en äldre bärbar dator som knappt klarat av Nero 7.5.. den tar för mycket minne...Jag har en bärbar med 256 MB internminne, Prosessorn är 1,13 GhZ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag kunde bränna 4 filmer sedan vill den inte mer efter att jag uppdaterat firmawaren..

I felmeddelandet står det som följer

LBA: 51778

LBA: 32

Logical unit is in process of becoming ready

Vad innebär detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...