Gå till innehåll

Två frågor angånde nätverk


Recommended Posts

Hei och h.

Har tre nätverkskort varav en är trådlös.

1; Hur kan jag dela upp mina nätverksaktiviteter? Scenariot blir oftast att jag vill tanka med mina p2p på en av mina fasta uppkopplingar, vidare att kunna spela mina FPS online på min trådlösa (som kompisen står för uppkopplingen )...samtidigt. kontentan blir att jag slipper få högre ping på onlineliret.

Alla appsen som kopplar upp mot nätet väljer uteslutande enbart det fasta nätverket istället för det trådlösa eller ens så smart som att dela upp det 50/50.

2; Finns det någon funktion i NTsystemet eller vidare en app som man kan styra detta med?

Tack på förhand. Tack f[glow=red,2,300][/glow]ramförallt för en underbar sida för oss uppdateringnördar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa fler nätverksanslutningar som du kopplar till de olika korten.

Hur du ska göra för att bestämma vilken koppling som används har jag faktiskt inte funderat eller testat tidigare så där får någon annan hjälpa eller så löser du det själv.

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

tyvärr löser det inte mina problem.

Om jag dessutom skulle koppla upp via en eller flera proxys så skulle det motverka mina första önskemål...att uppnå bättre prestanda. :D

men jag uppskattar alla försök till hjälp, verkligen!

:]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...