DeejayRicke Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Kör med Firefox även i Vista men har ett problem som är grymt irriterande! Hela bilden "hoppar" typ! Inte bakåt knappen, Arkiv, Redigera och det utan allt som är på den "hemsida" man besöker? Några förslag för att åtgärda det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Vilken version av FireFox? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Inte bara i vista det finns, jag varit drabbad av det i 4 dagar och har version 2.0.0.1 och har xphome Samtidigt raderades alla inställningar och länkar, jag som hade gjort det så fint tyckte jag... Skulle vara trevligt att få veta vad det är för problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Ok, intressant om det är ett problem som uppstår på FireFox 2.x oavsett OS! Jag kör själv FF 2.0.0.1 men dock inte på heltid utan bara för att testa lite då och då, och kan därför inte säga något om hur det fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeejayRicke Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 Den senaste 2.0.0.1 har jag också! På min laptop som inte är uppdaterad till Vista än kör jag med XP Home! Där fungerar det dock som det ska! Verkar lite konstigt! Det händer ibland att det fungerar normalt, som typ just nu! Men i 90 % av användandet så hoppar det och har sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Kan det ha att göra med när du går in på sidor som använder sig av Flash eller nåt sånt så ballar det ur? Eller är det även vanliga sidor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeejayRicke Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 Problemet existerar även på denna sidan! Men har uppdaterat flash också! Det är ett nytt problem jag inte stött på innan! Så det verkar lite konstigt! :S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Ska köra med FF 2.0.0.1 imorrn och se hur det funkar, återkommer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Problemet är så störande i FF 2.x att jag gått över till Opera 9.x och IE 7.0 Där finns inte problemet, gudskelov ... Jag har också en bärbar om jag inte sa det förut.... En liten tillbakablick i min hjärna säger att jag har fått detta även i FF1.5.x och några versioner framåt men sedan har det varit lungt, fram tills för några dagar sedan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest phillekille Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 varför använda FireFox, samt själv har jag testat båda och själv tycker jag att IE 7 hänger med mycket bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byvander Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 läser här att ni jhar problem med firefox 2 i vista.... med att sidorna hoppar... de problemet hade ja innan med efter ja hade laggt in vista i min dator... men ja läste att de va fler som hade haft de problemet i vista... men de va nån här som hade löst de genom att öppnat firefoxen sen högerklickat vid menyraden och sen tagit bort bocken "bokmärksfältet" ja testade att göra samma sak och det hjälpte... så ni kan testa det å se då om det har löst erat problem MVH: Byvander...!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 som sakt så fins det ingen FireFox version som stöder vista. Jag har sälv problem med FireFox men jag tror allt kommer att försvina när de släpper en version som stöder windows vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeejayRicke Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 Byvander du är en ängel! Det funkar perfekt nu! Tack så hemskt mycket! har kört firefox sen det kom och typ aldrig satt min fot i IE sen dess! Underbart! åter igen tusen tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byvander Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 ahh, varsågo ja har la iofs testat de nya IE 7 lite med de e inte så mycke, de e mest firefox som gäller för mig med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Och viola så var problemen borta, men varför skall bokmärksfältet ha sådana problem någon som kan tala omd et då... om den ställer till dessa problem så borde den ju inte finnas eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Det här löste ialla flal inte mitt problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byvander Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 naturguiden: varför bokmärksfältet i firefoxen kan ställa till sånna problem vet ja där emot inte.... men ja vet iallafall att de kunde lösas på det sättet med att ta bort det. jo, bokmärksfältet borde finnas med. men det var inga sånna problem i win. xp.... det är nog bara i win. vista va jag vet. men det ska nog lösa sig någon gång med någon uppdatering eller något som kommer någon gång i framtiden kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Kommer snart uppdatering tror jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Är det någon som har hört när de ska släpa en version som funkar bätre på vista? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byvander Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 nope, ingen aning...... men de skulle ja kunna tänka mig att de gör det innom kort kanske.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byvander Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 tbx i denna tråden igen å skriver för d e så nämligen att ja testade en sak nu, för i början när man har installerat firefox så när du öppnar den så har du 2 bokmärken ju, (kommer ej på va de heter) men om du har kvar dom så hoppar inte webbsidorna. men så fort du har tagit bort dom så hopppr webbsidorna... och då måste du ta bort bokmärksfältet för att de ska sluta...... de trodde jag ja..... den lösningen gav jag er.... men det finns en lösning till.... för det var sså att ja satt å luskade på de lite nu på morronen att om man då har bokmärken i början när man installerar firefox... så fort man tar bort dom så hoppar websidorna. men nu till saken: ja la till bokmärksfältet igen.... skapade en ny mapp där uppe.... så vipps så va de löst igen..... så du kan ha bokmärksfältet framme.. men att det får inte vara tomt bara.... MVH: Byvander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts