Gå till innehåll

Vista tråd


summoning

Recommended Posts

Jag väntar på när det är dags att skaffa mitt vista.

Som igår kunde jag läsa att man skulle vänta minst två månader innan man skulle köpa det på. varför?

jag väntat nog ett år minst. Har ett stort uptjok av program och spel jag aldrig skulle våga riskera en upgrade.

Att både ATI och Nvida kom med nya drivisar häromdagen till vista säkerställer inget.

Ni får bli våran försökskaniner. :D

Skulle uppskatta om ni kunde raportera om installbuggar, inställningar och filer som av. försvinner.

Mycket hjälpsamma har Stenis och co. varit. Uppskattar det väldigt mycket!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar på när det är dags att skaffa mitt vista.

Skulle uppskatta om ni kunde raportera om installbuggar, inställningar och filer som av. försvinner.

Det bästa är om du själv försöker prova Vista hos någon, x antal gånger.

Efter några körningar så upptäcker de flesta att det inte

var så magiskt som 1: gången man provade.

Nog kommer MS att få ordning på det här... det mesta i forumet

är rena SBS fel eller att man gått vilse i Vistans röra.

Är det värt priset är egentligen den enda frågan, plus att datorn klarar

de riktig Vista Ready kraven, tex att köra på 512 MB RAM minne är rena skämtet..

;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Jag väntar på när det är dags att skaffa mitt vista.

Skulle uppskatta om ni kunde raportera om installbuggar, inställningar och filer som av. försvinner.

Det bästa är om du själv försöker prova Vista hos någon, x antal gånger.

Efter några körningar så upptäcker de flesta att det inte

var så magiskt som 1: gången man provade.

Nog kommer MS att få ordning på det här... det mesta i forumet

är rena SBS fel eller att man gått vilse i Vistans röra.

Är det värt priset är egentligen den enda frågan, plus att datorn klarar

de riktig Vista Ready kraven, tex att köra på 512 MB RAM minne är rena skämtet..

;)

 

Låter fullgott.

Till saken hör att jag minns hur jag försökte köra windows 98 på min p1 =P

Well alla har försökt med div saker genom åren.

Nu kanske det inte är sådan stor deal om inte allt funkar.

jag körde en 30 dagars försök på xp pro x64. Sanningen ÄR att vista med drivisar funkade bättre. Obs. att det inte behöver vara så för dig(som läser). Microsoft verkar lagt den mesta krut på vista istället på de hundratals sidprojekten.

Vista kommer roka fedt. det tror jag.

Skall beställa ett själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista finns inte ens på 1% av världens datorer, jämfört med 84.3% för Windows XP.

Det visar ju klart på att Microsoft misslyckats igen tyvärr...

  ???

Hallå!!! Hur länge har Vista funnits på marknaden jämfört med de andra operativsystemen???  :o

Att Vista är ett misslyckande för Microsoft är verkligen förtidigt att säga. Kom tillbaka 2013 när Vista är lika gammalt som XP är idag (6 år), då kan vi avgöra om Vista blev sämre ur försäljningssynpunkt eller inte!  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis håller med Surfdriver! Man kan inte efter ett litet tag som Vista funnits på marknaden avgöra att det är ett misslyckande. Jag har kört Vista i en månad nu iaf och jag tycker det är mycket behagligare och goare ut många aspekter än Xp. Och jag tror verkligen fler och fler kommer gå över till vista inom snar framtid !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja påstå att du ju mer du använder Vista desto mer magiskt blir det. Dock är det ju fortfarande si och  så med drivrutiner men om du väntar ett par tre månader så bör varken drivrutiner eller program/spel-kompatibilitet vara ett problem.

Du har så rätt så.

Jag var lite skeptisk först.

Det Enda det fattas drivers till nu är en logitech webcam, är ingen camwhore så jag överlever =P

Det som stör mig är att jag inte kommer upp i max FPS i spel ennu. Misstänker att det kommer snart.

Driverna på guru3d är före, men hjälper inte så mycket.

Annars är allt fullgott...nästan...uppdaterar så fort nått nytt kommer, sådana som jag kanske aldrig blir nöjda =P

Tack för svar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer Vista rocka fett???

Kanske om ett år: http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=2

Vista finns inte ens på 1% av världens datorer, jämfört med 84.3% för Windows XP.

Det visar ju klart på att Microsoft misslyckats igen tyvärr...

Det är jag övertygad om.

Hur som helst är detta en perfek plats som man får utbyta erfarenheter hos. Mindre famla i mörker.

Vad Xp SP null(0) är värd i vikt vad gäller updates, service packs och hotfixes är idag det bästa OS många ha testat . Samma gäller för Vista om nått år hoppas jag.

Har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...