Gå till innehåll

Tyst grafikkort


Recommended Posts

Gäst af Gultarp

Visst finns det tysta grafikkort. Vilket du skall ha beror på din dator. Kolla upp det ordentligt!

Jag har en helt nu dator där jag använder Asus Nvidia 7300 GT Silent. Den har ingen fläkt. Det sitter en stor kylflläns, men i mitt fall som inte kör spel, blir den inte ens ljummen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det tysta grafikkort. Vilket du skall ha beror på din dator. Kolla upp det ordentligt!

Jag har en helt nu dator där jag använder Asus Nvidia 7300 GT Silent. Den har ingen fläkt. Det sitter en stor kylflläns, men i mitt fall som inte kör spel, blir den inte ens ljummen.

hittade ett med DDR SDRAM-minne på, kan jag ha det trots att mitt moderkort endast klarar SDRAM och inte DDR?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VArför inte byta fläkt på kortet istället? Finns många bra och billiga alternativ i datorfackhandeln...

Oftast är det lättare att byta fläkt på grafikkortet än processorfläkt... och framförallt billigare om du ändå inte har så stora krav på ett nytt kort.

Bytte nyligen fläkt på mitt GF 6800... den stora klumpfläkten fick ge plats åt en Zahlmanfläkt med tillhörande kylflänsar till minneskretsarna... det visade sig att grafikfläkten står för mycket av oljudet i dagens datorer... min blev nästan knäpptyst och temperaturen gick ner 11 grader enligt speedfan... härligt.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...