Gå till innehåll

Windows Live Messenger funkar ej i Vista


Recommended Posts

Dataexekveringsskyddet stänger ned Live messenger. Ganska patetiskt att ett Microsoft program stänger ned ett annat. Men framför allt väldigt irriterande.

Är det nån som har en lösning på detta problem?

Mvh/ Valter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alla säger att det är bara 8.1 som funkar med Vista. Jag tror jag lägger ned detta, tills Microsoft är kapabla att göra program som lirar med varann. Hade gärna sett lite mindre lullull i Vista och bättre funktionalitet. Jag säger inget om att de andra tillverkarna inte fått ihop drivrutiner som funkar till 100%, det är ju dåligt det med , med tanke på hur länge beta versionen av Vista var ute på "provturné", men att inte ens Microsoft får sina program att lira ihop tycker jag är jättedåligt!

Mvh/ Valter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får jag gratulera dig. Min vägrar starta. Har provat att installera om Vista, ingen skillnad. Den tjatar om att Messenger stängs av, Windows söker efter en lösning. Efter en liten stund får jag upp en ruta som talar om hur jag ska stänga av dataexekveringsskyddet. När jag då försöker göra det, så kommer det upp en annan liten ruta (alla dessa rutor) som talar om att detta program inte kan köras utan dataexekveringsskyddet. Moment 22, liksom.

Mvh/ Valter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 5 månader senare...
×
×
  • Skapa nytt...