Gå till innehåll

Tror att jag skippar Vista!!


sto65

Recommended Posts

För en annan som inte kan så mycket om datorer så verkar Vista, helt vara för proffs

När man läser all inlägg blir man precis snurrig i huvudet.

Väntar på en uppgradering från HP.Vad egentligen är det

jag väntar på,och kommer min dator att fixa Vista med ljud och grafik mmm

AMD Athlon 64 X2-processor  5200+

DDR2 SDRAM  2 GB

NVIDIA® GeForce 7900 GTX med PureVideo-teknik

Löstagbar hårddisk med 300 GB

500 GB (2 x 250 GB)

NVIDIA® GeForce 6150LE-kretsar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ett inlägg här också...

Jag tycker det är jäkligt synd att det förekommer så mycket kritik kring Vista. Vi kommer väl alla ihåg XP när det var nytt? Buggit som tusan och program som inte fungerade. Hur mycket det än klagas på Microsoft så levererar dom alltid. Dessutom är Vista betydligt mer stabilt i sin ursprungsversion än vad XP var från början. Det förekommer Vistahysteri hos program och speltillverkarna för att få sina drivutiner och program att bli kompatibla med det nya Operativsystemet... de hade antagligen inte anat den responsen bland konsumenterna som det trots allt fått...

Jag håller med Stenis totalt: Vista Rockar!

Ett starkt argument för oss är Fotogalleriet som är ett perfekt verktyg för att hantera digitalfoton för dem som vill hålla det på en enkel nivå. Funkar kanonbra! Sen är ju Vista verkligen roligt att jobba med... snyggt som tusan...*L*

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och sedan slipper man bli hörselskadad också eftersom Creative ännu inte fattat att Vista kommit.

Det är kanske därför folk väntar, för man vet att det saknas vitala drivrutiner till datorn.

/Ulf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och sedan slipper man bli hörselskadad också eftersom Creative ännu inte fattat att Vista kommit.

Det är kanske därför folk väntar, för man vet att det saknas vitala drivrutiner till datorn.

/Ulf

Så kan man också uttrycka det :) Grejen är att det finns grundläggande drivrutiner men att "finesser" i drivrutinerna saknas ännu.  Men det kommer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du ska köra Vista, det är för såna som inte har grottat ner sej för mycket i tidigare windows-versioner som Vista kommer till sin rätt. Eftersom Vista skiljer sej en hel del mot XP slipper du lära om dej från gamla vanor.

Jag tror att de som har problem med Vista och klagar på buggar mm ofta tror att det ska fungera som i XP eller tidigare versioner. Ett exempel är det här med programmappen, MS har i Vista valt att använda engelska namn som standard i filsystemet för alla "systemmappar" och sedan bara visa ett alias till mapparna för användaren som sedan enkelt kan översättas i språkpaketen. Genial lösning tycker jag, medans andra ser det som en bugg :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej för f-n! Jag har en likadan dator som du (d4685.se är det väl du har?) och XP är numera "före detta" hos mig. Inte en chans att jag återgår till XP efter att ha blåst burken och installerat Vista Ultimate. Jag fick dock ladda hem drivrutinerna för ljudet från HP och nu funkar det ok. TV-kortet har jag inte kollat in, det använder jag inte. Så kör Vista!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du ska satsa på Vista. Jag har en exakt likadan dator som du. Jag har kört Vista sen årsskiftet och har inte haft några problem. Jag är ingen som mekar men har ju haft flera datorer så lite kan jag. Men jag tycker Vista är klart bättre (framförallt säkrare) än XP. Även TV kortet funkar kanon, det var ett digitalt markkort. Eftersom jag var tidigt ute så fick ja ladda ner drivrutinerna från resp tillverkare. Men HP är pågång och har just nu lanserat olika drivisar för Vista 32. Förmodligen kommer 64 bitars lite senare.

lycka till ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...