Gå till innehåll

Soundmax problem


Gäst rebom

Recommended Posts

har köpt en M2N-SLI DELUXE moderkort och ljudkortet är soundmax men jag har vista x64 och skivan som medföljer är sjukt finns inget i den när jag öppnar.

finns soundmax till vista x64 eller va ska man göra? har installerat soundmax för xp i den och den fungerar men vill ha till vista x64 och har kollat hemsidan  hehehe inte mycket och se där.

kan någon förklara vad jag ska göra?

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också problem med mitt ljudkort nu när jag har installerat Vista.

Ibland så kommer ljuden sent, typ 1 sekund efter att jag tryckt på "knappen".

Och när jag pratar i Skype så brukar folk inte höra mig och det laggar när de pratar.

Har ett ASUS  P4C800-E Deluxe (ADI AD1985 SoundMAX 6-channel CODEC).  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört alla updates, men inga drivisar till ljud fanns där. De som e installerade är dem som fanns med på skivan.

Jag gillar det nya systemet och tycker att det e underbart med lite förnyat men det e så dåligt när det finns en massa drivrutiner och dem inte funkar så bra. Hoppas företagen kommer igen o fixar detta, liksom Nvidia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv ett Asus M2N32 SLI Deluxe och drivrutiner är inga problem, drivare för ljudet finns på Vista-skivan!

Hmmm hur kan det vara fel för oss då är det moderkort skivan som är fel på eller?föratt det finns inget i den tomt är den,bara Soundmax och den går inte installer får felmedelande!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asus erbjuder version V6.10.1.6100. Nerladdningen innehåller både 32- och 64-bit för Vista.

Fungerar fint med mitt Asus moderkort.

http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/Driver...x6100_Vista.zip

Tack för länken nu har jag den men iconen som finns vid klockan försvan och hittar den inte vart kan den vara?

sen har jag en förstärkare men två högtalare som fungerade skit bra med min förra burk men här med soundmax få jag inte den och fungera det bli inga ljud har testat alla uttag i ljudkortet men nada ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...