Gå till innehåll

Faster Fox eller Firetune för att snabba upp FireFox??


CobraSnake

Recommended Posts

Jag har inget bra svar på detta. Jag har testat båda varianterna men har i ärlighetens namn inte märkt någon större skillnad och numera använder jag inte någon. Förhoppningsvis finns det andra här som använder dessa tillägg som kan ge lite mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för alla svar.....och slutsatsen verkar att inte installera något förutom adblock plus. :D

Jo  det finns ju flera addons som är perfekta för att få det precis som man vill.

Men för upplevd hastighet och en massa onödiga uppkopplingar mot reklamservrar så

är Adblock Plus lösningen för det mesta.

Reklamindustrin har ju helt löpt amok med alla sina "snurror"... :P

TabMixPlus är sedan en absolut favorit hos mig för perfekt flikhantering precis som man vill ha det..

https://addons.mozilla.org/firefox/1122/  

EDIT

Installera enbart Adblock Plus > välj Easy News filtret som funkar bra för svenska siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Plun, men vad är skillnaden t.ex med flikarna, är det mer likt Internet Explorers eller??

Först en korrigering "Easy List" heter filtret.....  Lär dig ABP ikonen som du får i menyn hur du kan

kolla siter med eller utan filtret.

Flikhanteringen i IE7 är väl ganska medioker  med TabMixPlus så styr du helt hur du vill ha det själv.

Ingen MS programmerare som bestämt att så här ska alla göra.. :P  eller riskera att någon

går bort sig...

Matar du tex in en URL > så kan du ställa in att altid öppna med en ny flik.

Söker du i sökfältet så öppnas en ny Google flik med resultatet  osv osv...

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...