Gå till innehåll

Dell M900


Podbot

Recommended Posts

Min pappa irriteande på skärmbild mycket problem .. När han surfar då skärmbild död sen visar igen och dog sen visar. vad är det fel på? Nvidia GeForce4 MX 440. Jag har försök ladda ner nytt driver men funkar inte. Kan ni inte hjälp min pappa med den?

Jag går i teknik och har inte kunskap den än. :)

Kanske DAMM på grafikort eller?

// Podbot

Sänd e-mail : Addem@telia.com. Jag inlogga inte här längre men ni kan sänd post istället.

Addem@telia.com

Tack samveten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Det är nog inte fel på grafikkortet, utan bildskärmen.

Är supporten kvar kan du alltid ringa Dell. Det finns ett telefonnummer på burken, och när man kontaktar de får man lov att ange sitt Service Tag-nummer. Ska också finnas nånstans. På sidan eller nåt...

Om ni inte har någon support längre, kolla då upp skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att nVidia är lite sega med att ge ut nya drivrutiner. November förra året, ha-ha...

Det ska finnas någon Recovery-skiva som medföljde med datorn vid inköpet. Leta efter den. Där ska det finnas uppdateringar till grafikkortet. Om datorn är rätt så ny bör du installera de drivrutinerna i stället för dem från nVidias sida.

Är det en stationär dator och garantin är ute, varför inte testa ett nytt grafikort om det är fel på det?

Men som jag sa, testa med att använda de medföljande drivrutinerna. Om detta inte hjälper... tja då är det fel på någon av sakerna - antigen grafikkortet eller bildskärmen.

Är garantin ute eller ej?

Är det en stationär eller bärbar dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...