Gå till innehåll

Uppgradering från Moduslink


eskhult

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Det går inte att göra en ren installation från skivan.

Om jag inte minns fel så finns det ett kryphål som gör att du kan installera en uppgradering som ren installation genom att inte ange ngn produktnyckeln under installationen för att när Vista är installerat sedan därifrån göra en ny installation. Ska kolla upp detta närmare, minns inte på rak arm exakta tillvägagångssättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en av mina två beställda skivor från Moduslin häromdagen. Men när jag ringde till dom, sa dom på knackig engelska att jag skulle få ett mail, med fraktsedelsnummer, och hur dom skickat det. Men inte, den bara damp ner i brevlådan. Får se nu hur det går med den andra. Moduslink... hur kunde Microsoft anlita dom....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu försökt göra en ren installation med skivan från moduslink, men när jag kommer till var vill du installera vista  så ser man inte några enheter.Det är helt tomt,är det någon mer som har råkat ut för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu försökt göra en ren installation med skivan från moduslink, men när jag kommer till var vill du installera vista  så ser man inte några enheter.Det är helt tomt,är det någon mer som har råkat ut för detta?

Du måste ladda drivrutiner för din SATA/RAID-kontroller. Leta på din datortillverkares eller moderkorttillverkares hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ja.. då var min Vistauppgradering till min Acer-dator på gång. Skickades 14 april 2007 fick jag besked om.. så får vi se hur lång tid det tar.. och om man skall våga lägga in uppgraderingen.

En kompis köpte en Acerdator.. men den är väldigt seeg.. 1,6Ghz med 1gb i ram, men använder under ca 10 minuter 100% av cpu:n vilket är konstigt på en ny dator. Sätter vi i ett USB-minne (Ready Boost) så blir den bättre med minneshanteringen, annars avvänder den ca 900mb av internminnet, vilket är kosntigt, men nu är den på datafirman igen för kontroll...

Hoppas inte min blir så iaf. Har en Acer med 1,8Ghz (AMD Turion x2:a), 1gb-ramminne, skall köpa till ett usb-minne o köra ready-boost iaf. hade jag tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar som ÅF och säljer blandannat datorer.

Har sålt endel Acer burkar med Vista på och detta är inget jag skulle rekommendera folk att köpa just nu.

Det har varit så mycket problem med dessa burkar plus att de tar Acer så fruktansvärt lång tid att åtgärda dem.

En kund som köpte en ny dator i Januari och han har inte fått tillbaka den att funka än. Acer har försökt fixa den 3 gånger.

En annan kund har samma problem som den första och acer vill skicka ut en nya recovery skiva till honom men jag gissar att inte de kommer hjälpa honom. Till och med Acer själva sa att de troligen inte kommer göra det.

Nej, som Europas största PC tillverkare borde Acer verkligen se över sin tillverkning och support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo verkar som det inte håller måttet.. men vad kan det bero på då? Att vista slukar så mycket minne etc på just Acer datorer (är juh säkerligen fler).

Har ni fått er meddelat om Acer släpper några "fixar" på sin hemsida som man kan ta hem, uppdateringar liksom för att åtgärda problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så finns det ett kryphål som gör att du kan installera en uppgradering som ren installation genom att inte ange ngn produktnyckeln under installationen för att när Vista är installerat sedan därifrån göra en ny installation. Ska kolla upp detta närmare, minns inte på rak arm exakta tillvägagångssättet.

Har du hunnit kolla upp närmare det exakta tillvägagångssättet när man vill installera svenskt Vista med uppgraderingsskiva på en burk med XP Media Center. Är det ren installation utan nyckel och sen en ominstallation inifrån windows med nyckel som gäller? Är detta säkert att det fungerar?

Vill ju inte sitta där utan OS.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska min Vista-uppgradering vara skickad i alla fall...

Ni som har fått er redan, hur lång tid tog efter utskicksdatum innan ni hade Vista i brevlådan? Man börjar ju bli ganska sugen nu efter månader av väntan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...