tokar86a Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Hej Jag har en loggin rutta på min hemsidan som är koplad till forumet. Men när jag skriver in användarnamnet och lössenordet på den och sedan loggar in så säger den att det är fel. När man sedan skriver in det igen så funkar det. Vad är det som är fel? Hur rättar jag till det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qrizze Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Jag skulle lära mig html-grunder först. det gör du på adressen: http://www.webdesignskolan.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted March 16, 2007 Author Share Posted March 16, 2007 Jag skickar i alla fall filen som används för rutan. Den säger ju att det är fel lössenord när man loggar in från hemsidan. Men loggar man in sen igen på samma ruta när amn har kommit till forumet så funkar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 om du nu använder php har du någon form av mysql databas då som håller alla lösenord ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted March 20, 2007 Author Share Posted March 20, 2007 Ja det har jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 <form action="http://pokemonrollspel.com/forum/index.php?action=login2" method="post">ഀഀ <div class="meny_up"><center><font color="#d59a0b">Logga in</font></center></div> ഀഀ <div class="meny_bg"> ഀഀ <font color="#d59a0b">Användarnamn:</font><br> ഀഀ <input type="text" name="user" style="width:120px;"><br> ഀഀ <font color="#d59a0b">Lösenord:</font><br> ഀഀ <input type="password" name="passwd" style="width:120px;"><br> ഀഀ <input type="submit" name="submit" value="Logga in"> du har inte blandat in databasen alls i koden ju ? ??? har du skrivit koden själv eller bara kopierat den från någon sida ?? [edit] detta kanske kan hjälpa dej ? http://webdesignskolan.se/php/login_basic/login_basic.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted March 21, 2007 Author Share Posted March 21, 2007 Det är en som har fixat det där åt mig. Men jag vill altså ha det så här. Användarnamn Ruta för att skriva in användarnamnet. Lössenord Ruta för att skriva in lössenord. Går något sånt här att fixa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 om du kolla länken jag skickade så är det möjligt, ja. Läs igenom allt noga så allt blir rätt från början. btw, koden såg skum ut, du måste nånstans säga att detta användarnamnet fungerar och detta lösenordet fungerar om det är i php koden eller i en databas kvittar ju, men inget va med i din kod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts