Guest Stalke Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Hej Tyckte det var läge att byta ut ett grafikkort. Hade tänkt mig denna http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123909 men kommer denna funka på min burk? Det enda jag vet att min moderkort har AGP-uttag för min nuvarande grafikkort Kolla bilden nedan: http://img441.imageshack.us/img441/2168/namnlszm0.jpg / Stalke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Tyvärr så verkar det som att ditt nuvarande grafikkort är integrerat på moderkortet. Detta innebär ofta att det inte finns ngn AGP-plats på moderkortet där du kan stoppa i ett nytt kort. Öppna datorn och kolla vad det finns för slotar där innan du går och köper dig ett nytt kort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stalke Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Okej. Har aldrig öppnat min datorlåda förr Men är det inte bara att öppna lådan och skruva bort det gamla grafikkortet och stoppa in den nya på samma plats? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Nej tyvärr, inte när det är ett integrerat grafikkort, då har datortillverakren lödit fast grafikkortet på moderkortet. I bästa fall har de satt dit en AGP-slot på moderkortet där du kan stoppa i ett nytt grafikkort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stalke Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Tackar för vägen hit Kollade lite mer i everest och tror att jag har en ledig agp plats? ??? 1 AGP En annan fråga som jag också undrar vad har AGP-sloten för färg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 AGP slotten brukar vara brun alt. svart /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest phillekille Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Jag har ett XFX Nvidia Geforce FX 5200 i ena datorn med Vista. Går flytande, men kan upplevas segt ibland. Men ifall du skall använda Vista, eller uppgradera vista tycker jag du skall satsa på 6-serien eller högre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts