Gå till innehåll

Windows-Start


Brkie

Recommended Posts

När jag startar windows och det kommer det när windows laddar det svart typ "Windows proffesional" o sånt så kommer det där under sånt som laddar,så inan brukade det inte ta så lång tid typ 5 secunder eller något,men nu typ 30-40 secunder tills det har laddats klart....

Är det något fel eller något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter mycket vid datorn och installerar skit,tar bort osv...Rätt så intereserad av datorer och lär mig mer och mer för varge dag...Jag är 15 år...Iaf,vad menar du med städning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle råka ut för detta så skulle jag köra systemåterställning och även köra en koll efter "elaka prog"  tror spywareblaster är gratis och funkar ganska bra.... (kolla på www.download.com) borde finnas där för hämtning. Har haft turen att klara mig utan virus i flera år (bra virus prog??)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvär så laddar jag ner rikgitgt många filer på datan,installerar skit,inte bara msn o sånt..

har själv zone alarm securyti site och tycker den är bra,tog sån sökning som genomsöker alla filer,och den hittade 5 virus med hög risk...tog bort dem....

Iaf,en kille jag känner,hos honom kommer det inte sån Windows XP när det ladas utan någon hel annan bild,sånt skit som man kan ladda ner,kommer ej ihåg vad det hette,men var kan man fixa program så man tar bort det så det blir till det vanliga så när det laddas att det står bara WINDOWS XP...Hoppas ni förstår vad jag menar.

Har tagit bort alla skitiga saker,kanske lite snabbare men fortfarande slööt där,och en til problem är att jag har installerat det Windows Search Deskbar,sån från Google,men får ej bort den nu...Har kollat i C:/program,där hittar jag inte ens den,har kollat i "Lägg till eller ta bort program" och där är den inte heller med...Någon anning hur man får bort den helT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Städa med CCleaner http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ Bocka ur yahoos toolbar när du installar. Ändra inga inställningar, bare o kör. Spara en backupp när du städar registret.

Kolla efter spyware med avg http://free.grisoft.com/doc/20/lng/us/tpl/v5 Complete system scan

Och secunia http://secunia.com/software_inspector/ Du behöver inte stänga fönstret. Om du inte hittar programmet i lägg till o ta bort, så står det en rad i secunia-fönstret Fx C:WindowsSystem32MacromediaFilen. Bare o slänga. Inte mappen alltså, bara filen.

Uppdatera alla program i listan < släng det som är för gammalt.

Till o börja med, ja.  ;D

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt grönt i secunia?

Start < kör < skriv msconfig och tryck ok.

Testa en cleanboot. Välj selektiv start < läs in systemtjänster.

Fliken tjänster. Kryssa Dölj alla microsoft-tjänster < verkställ och starta om datorn.

Startar den bättre då?

Tillbaks till msconfig. Pricka i normal start.

Välj fliken autostart. Där kan du kryssa ur en i taget och starta om tills du hittar vilken som krånglar. Låt bara en va urkryssad i taget. Sen talar du om vilken det är.

Mycke jobb blir de.  :D

De kan hända nån annan får hjälpa dig sen. Har problem med min egen burk, sörru. Kanske måste blåsa den.  :P

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fanns vissa saker som inte va gröna i secunia,som t.ex. java macromedia,men jag tog bort dem och installerade om dem,så nu är allt grönt.

Tog bort alla spyware med...

Efter det så var datorn lika dan,alltså inte stor förändring...

Det andra med msconfig,gick in på autostart avmarkede ALLT,och när jag startar windows,när det svarta kommer och laddar så tar det fortfarande samma tid,och såklart när jag har kommit in på användaren så går det snabbare nu,för att inga saker startas ju...

Men som sagt,mitt problem är det med svarta när windows ska startas,det brukade ta 5 secunder,nu tar

det 30 secunder...

Men tack för tipset iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vad loggboken är  :D ;D

japp det e pirat,och nu fick det mig att tänka lite,jag va trött på det skitet med att inte kunna ha updates typ WMA11,IE7 osv...så jag läste runt lite o sånt så hittade jag det WGA saken som gör som att man kan få updates o sånt,kan va att deta med windows start hände när jag fixade det med WGA :s aja,får nog formatera om helt,då blir det väll normalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggboken hittar du på startmenyn < högerklicka på den här datorn < välj hantera.

Felen man hittar kan va ett mysterium. Använd google.

Sen de där me cracken är nog för att dom har släppt en ny genuine. Datorn får tänka en stund. Hur ja vet de?  ;D Behövde en test cd.  ;D

Sen om du installerar om e de inte säkert den funkar alls. kanske behövs en annan cd. De bästa e ju en laglig. Men om du ringer microsoft o säger att du köpte datorn som den va, så har ja för mig att man får köpa en licens väldigt billigt.  ;)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aja funderar på att köpa en dator med vista,vad tycker du,ska man fortfarande vänta lite till eller?

menar; vissa säger att man ej ska använda den än för att det finns ju bugs o sånt shit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aja funderar på att köpa en dator med vista,vad tycker du,ska man fortfarande vänta lite till eller?

menar; vissa säger att man ej ska använda den än för att det finns ju bugs o sånt shit...

Köper man en ny dator så får man nog finna sig i att det är Vista...fast bara OEM.

Vill man ha XP, får man nog bygga en själv och köpa en lic. Som Landsfiskalen sagt innan så kan du köpa en licens väääldigt billigt om du säger att du köpt den sådär. Då har du en giltig licens och kan installera om på en ny dator som du plockar ihop själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...