maddnes_pj Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Hej! Mitt problem är att genvägarna för dom mest använda programen på startmenyn har försvunnit. har försökt att leta i registereditorn men har inte hittat något. Är tacksam för hjälp. MVH maddnes_pj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Menar du dom till vänster? Dom brukar försvinna när man städar. Kommer tillbaks självt efter ett tag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maddnes_pj Posted March 31, 2007 Author Share Posted March 31, 2007 så ser det ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Är de borta permanent? Annars tror jag att rensningsprogram som CCleaner tar bort dem tillfälligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maddnes_pj Posted March 31, 2007 Author Share Posted March 31, 2007 Genvägarna är kvar på datorn, men har försvunnit från listan mest använda program(det tomma området). hur får man tillbaka dom då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Genvägarna är kvar på datorn, men har försvunnit från listan mest använda program(det tomma området).hur får man tillbaka dom då? Hm, jag antar att de bara kommer tillbaka som "senast använda genvägar" om man kör programmen igen? Eller kommer de aldrig fram ändå? Mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig, då jag själv använder den klassiska startmenyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maddnes_pj Posted March 31, 2007 Author Share Posted March 31, 2007 tack ändå för försöket. Är det någon annan som kan lösa mitt problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Är det någon annan som kan lösa mitt problem? Högerklicka på Aktivitetsfältet och välj Egenskaper, fliken Startmenyn och knappen Anpassa. Där kan du välja "Antal program på Start-menyn", om du där av misstag valt "2" så får du bara 2 genvägar. Välj t ex 6 genvägar! Efter hand som du startar program, så skall motsvarande genväg dyka upp i Startmenyn! Om inte det hjälper, så kan du alltid prova att göra en Systemåterställning till en tidpunkt då allt fungerade normalt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts