Gå till innehåll

kommer inte ut på nätet!


Recommended Posts

hej!

fram tills för några dagar sen har mitt internet fungerat felfritt, jag har bredbandsanslutning och men också ett något trådlöst som svävar in till mig från nån granne. nu när jag ansluter säger både firefox och ie att sidan kan inte visas... har pratat med glocalnet som säger att allt skall fungera och att jag är uppkopplad som jag ska, men det funkar ändå inte! datorn säger okså att den är ansluten till bredbandet...

vad kan detta plötsliga fnurr bero på? virus? har provat ngt som heter hijackit och får upp en lång lista på olika skaer men har ingen aning om hur jag ska göra eller vad man kan ta bort...

ooo snälla någon, hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta i enhetshanteraren om du har någon markering på ditt nätverkskort

Jag använder inte vista själv så hjälpen kan bli lite åt gissningshållet men du kan även avinstallera ditt nätverkskort och starta om datorn för att installera det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för hjälp, jag har visst lyckats lösa det på egen hand... har testat allt känns det som, varit på hela internet och provat alla tips men den slutliga lösningen blev att återställa fabriksinställningarna och börja om från början, sedan ta bort automatiska trådlösa nätverk och bara installera bredbandet. har ingen aning om varför det funkar nu och nu får man väl se hur länge det här håller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...